برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر سحرآمیز روغن نارگیل بر زیبایی پوست و مو

تاثیر سحرآمیز روغن نارگیل بر زیبایی پوست و مو روغن نارگیل فواید گوناگونی دارد؛ از حالت دادن به مو های خشک و وزوزی گرفته تا رطوبت رسانی به پوست خشک و پوسته پوسته شده همچنین نرم کردن پاشنه پا و از بین بردن قارچ های آن. مزایای روغن نارگیل بسیار زیاد است که یکی از آن ها ویژگی ضد قارچی و آنتی باکتریال آن است. با استفاده از این ماده می توان از عفونت ناخن و قارچ پا در امان ماند.
شاید شما هم این روز ها به یکی از طرفداران روغن نارگیل بدل شده باشید. علت آن این است که این روغن همه فن حریف فواید گوناگونی دارد؛ از حالت دادن به مو های خشک و وزوزی گرفته تا رطوبت رسانی به پوست خشک و پوسته پوسته شده همچنین نرم کردن پاشنه پا و از بین بردن قارچ های آن.
به گزارش «بهپو»، این ماده طبیعی دارای طیف وسیعی از خواص زیبایی و سلامتی است.
 

فواید متعدد روغن نارگیل برای زیبایی پوست و مو

روغن نارگیل در انواع محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود و دارای مزایای دارویی است. این ماده طبیعی مانند پلی است که طب مدرن را به طب سنتی متصل می کند.
روغن نارگیل مانند روغن کانولا، وازلین و روغن بدن در لوازم آرایشی ومحصولات آرایشی–درمانی برای آرام کردن خارش و خشکی پوست و رطوبت رسانی به آن استفاده می شود. هنگام خرید روغن نارگیل توصیه می کنیم توجه کنید که روغن نارگیل 100 درصد جامد باشد. در اینجا به نحوه استفاده از روغن نارگیل و بهره گیری از مزایای بی نظیر آن در خانه اشاره می کنیم:

 

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

از روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده پیش از شامپو استفاده کنید. مقدار کمی روغن نارگیل را به موهای خشک بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. مو ها را مثل همیشه بشویید و نرم کننده بزنید. برای حالت دادن به مو های خشک و وزوزی پس از سشوار نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل به مو ها بمالید. این روغن خشکی و بد حالتی مو ها را از بین می برد و عطر فوق العاده ای به آن ها می دهد.
 

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل لب های خشکتان را آبرسانی می کند. روغن نارگیل را روی لب ها بمالید و سپس آن را بشویید. دوباره تمام لب را با آن پوشش دهید تا رطوبت و نرمی به ارمغان بیاورند.
روغن نارگیل با قارچ پا هم مقابله می کند. آیا می دانستید روغن نارگیل دارای خواص طبیعی ضد قارچی است؟ این ماده یک مرطوب کننده عالی برای ساق پا، کف پا و پاشنه است. برای حفظ سلامت پا و جلوگیری از قارچ هر روز از آن استفاده کنید.
«ادری کینین»، متخصص پوست، توصیه می کند: «به دنبال روغن نارگیل فوق بکر باشید که به هیچ وجه هیدروژنه یا تصفیه نشده باشد یا عطر و رنگی به آن اضافه نشده باشد.» روغن نارگیل خشکی پوست را بهبود می بخشد، موهای ضعیف را تقویت می کند و فواید فراوانی برای زیبایی دارد که می توانید در خانه از آن ها بهره ببرید.
 

بازیابی رطوبت پوست با روغن نارگیل

سوال این است که آیا روغن نارگیل برای پوست خشک یا تحریک شده مفید است؟ ممکن است همینطور باشد. مطالعه ای که در دسامبر 2013 در مجله بین المللی پوست منتشر شد بر این باور بود که روغن نارگیل بکر باعث بهبود عملکرد پوست در بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک می شود.
روغن نارگیل را با جو دوسر و ماده ای نرم کننده –مثلا آووکادو- مخلوط کنید و یک نرم کننده عالی برای پوست خود درست کنید.
«ویوین ویلامیزار»، مدیر یک اسپا در هتل جیمز رویال می گوید: «2 تا 3 قاشق غذاخوری جو و کره نارگیل -شکل جامد روغن نارگیل- را مخلوط کنید و آن را در یک کیسه کاملا نخی –مثلاکیسه موسلین قابل بازیافت- قرار دهید، سپس به مدت 30 ثانیه یا تا وقتی که مخلوطی سفت و غلیظ به دست آید، آن را در مایکروویو حرارت دهید.» این کیسه را روی بدن ماساژ دهید، بمالید یا بفشارید. مواد فعال جو و روغن نارگیل سبب بازیابی pH پوست و نرمی دوباره آن می شوند.
 
بیشتر بخوانید: بررسی سودمندی روغن نارگیل در درمان پسوریازیس

 

ترمیم موی آسیب دیده در حال خواب

سال هاست که تاثیر روغن نارگیل برای مو به اثبات رسیده است. مطالعه ای در سال 2003 که در مجله علم زیبایی منتشر شد، نشان داد روغن نارگیل به دلیل ساختار اسید چربش می تواند درون شفت مو نفوذ کند. در شرایطی که موها دچار خشکی و شکنندگی شده باشند - که ممکن است به علت رنگ کردن یا به کار گیری زیاد حرارت این اتفاق بیفتد – بهتر است هر شب روغن نارگیل را به مو ها بمالید.
«آنجلو دیوید پیزراتا»، آرایشگر ستاره های مشهور و صاحب سالن آرایشی در شهر نیویورک، می گوید: «قبل از رفتن به رختخواب، به مو هایتان روغن نارگیل بکر بزنید.» روغن نارگیل را به کف دست خود بمالید و روی مو ها از ریشه تا انتها بکشید. بعد با یک شانه دندانه درشت مو ها را شانه کنید، سپس مو ها را روی سر جمع کنید و با کلاه حمام بپوشانید. صبح مو ها را با شامپو و نرم کننده بشویید.
«سارا پوتمپا»، یکی دیگر از آرایشگر های مشهور، می گوید: «بهترین روغن نارگیل برای مو نوع خام آن است. روغن نارگیل جامد اغلب در بطری های شیشه ای قرار دارد، بنابراین بهتر است آن را در یک کاسه کوچک بریزید و به مدت 30 ثانیه در مایکروویو حرارت دهید. توجه داشته باشید که روغن نارگیل را پیش از خنک شدن به مو ها نمالید.»
 

دندان های سالم و شاد با روغن نارگیل

بعضی از ستاره های مشهور طرفدار روغن گردانی دهان و دندان هستند که در فرهنگ باستانی هند ریشه دارد. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله ی آیورودا، روغن گردانی –گرداندن روغن با فشار از لا به لای دندان ها به مدت روزانه چند دقیقه- فواید زیادی از جمله سفید شدن دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی، خونریزی لثه و ترک خوردگی لب ها به همراه دارد.
اگر می خواهید از مزایای روغن گردانی بهره مند شوید، «مارک لوِنبرگ»، دندانپزشکی در شهر نیویورک، به شما توصیه می کند: «1 تا 2 قاشق چای خوری روغن گیاهی -نارگیل، کنجد، یا زیتون- را در دهان خود به مدت 20 دقیقه بگردانید، سپس آن را با آب گرم بشویید و پس از آبکشی خوب مسواک بزنید.»
 

رام کردن مو های سرکش با روغن نارگیل

آیا موهایتان در هم و برهم و پف دار است با استفاده از مقدار کمی روغن نارگیل می توانید آن ها را تحت کنترل خود در آورید. مقداری روغن نارگیل روی انگشتان خود بمالید و سپس انگشتانتان را درون مو هایتان فرو ببرید و مو هایی که سر جای خودشان نیستند مرتب کنید.
اگر به مناطق گرم و مرطوب سفر می کنید می توانید برای جلوگیری از وِز شدن مو ها در گرما به آن ها روغن نارگیل بمالید. پوتامپا می گوید: «اگر به استخر یا مناطق ساحلی می روید بهتر است روی مو هایتان روغن ناگیل داشته باشید. این ماده مانعی در برابر آفتابِ شدید، کلر و شوری آب است و خوش حالتی و سلامت مو ها را حفظ می کند.»
 

پیشگیری از قارچ ناخن پا با روغن نارگیل

به گزارش «بهپو» به نقل از «اِوری دی هلث»، مزایای روغن نارگیل بسیار زیاد است که یکی از آن ها ویژگی ضد قارچی و آنتی باکتریال آن است. با استفاده از این ماده می توان از عفونت ناخن و قارچ پا در امان ماند.
قبل از اینکه به فکر پدیکور بیفتید، روغن نارگیل را روی پایتان امتحان کنید. روغن را درون کاسه یا ظرفی بریزید و آن را تا نیمه پر کنید، سپس 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و تا جایی هم بزنید که شکر کاملا در روغن غوطه ور شود. سپس چند قاشق غذا خوری از این ماده را بردارید و خوب روی پا های خود بمالید تا سلول های مرده پوست را بردارد و ترک پاشنه و زبری پوست را بهبود دهد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات