برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تخم مرغ جایگزینی مناسب برای گوشت

تخم مرغ جایگزینی مناسب برای گوشت با توجه به برخی از مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و افزایش قیمت بعضی از محصولات غذایی مانند فراورده‌های گوشتی، خانواده‌های زیادی دوست دارند، بدانند اگر بعضی از هفته‌ها توانایی خرید گوشت سفید یا گوشت قرمز را نداشتند، چطور می‌توانند پروتیین مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.
با توجه به برخی از مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و افزایش قیمت بعضی از محصولات غذایی مانند فراورده‌های گوشتی، خانواده‌های زیادی دوست دارند، بدانند اگر بعضی از هفته‌ها توانایی خرید گوشت سفید یا گوشت قرمز را نداشتند، چطور می‌توانند پروتیین مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.
به گزارش «بهپو»، « سعید حسینی» متخصص تغذیه گفت: «بهتر است بدانید از نظر میزان پروتیین،‌ آهن و روی، تخم‌مرغ می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت و مرغ باشد و افراد سالم اجازه دارند روزی یک عدد تخم‌مرغ مصرف کنند. علاوه بر این، مصرف پنیر و دانه سویا یا فراورده‌های تهیه‌شده از دانه سویا هم می‌تواند حجم مناسبی از پروتیین مورد نیاز بدن را تامین کند.»

بیشتر بخوانید: فواید بی شمار تخم مرغ

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: «انواع حبوبات از دیگر منابع گیاهی بسیار ارزشمند برای دریافت پروتیین هستند. زمانی که حبوبات با غلات ترکیب شوند، می‌توانند پروتیین کافی و باکیفیتی به بدن برسانند. از این‌رو، توصیه می‌شود در مواردی که توانایی خرید انواع گوشت را ندارید، حبوباتی مانند عدس، ماش یا انواع لوبیا را با برنج مخلوط کنید و غذای کامل از نظر وجود پروتیین برای اعضای خانواده داشته باشید.»
حسینی ادامه داد: «یکی دیگر از منابع پروتیین‌های گیاهی مناسب برای مصرف خانوار، بلغور گندم است. شما می‌توانید با بلغور گندم، انواع آش یا سوپ را آماده کنید و با افزودن کمی قارچ به این ماده غذایی، پروتیین کافی به بدن برسانید.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «هفته نامه سلامت»، این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: «اگر گاهی اوقات توانایی خرید و مصرف انواع گوشت را ندارید، بهتر است برای دریافت و جذب بیشتر آهن در بدن حتما سبزی‌های برگ‌سبز تیره را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات