برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آلزایمر در کمین مبتلایان به روزاسه

آلزایمر در کمین مبتلایان به روزاسه نتایج مطالعه ای نشان می دهد مبتلایان به بیماری پوستی «روزاسه» نسبت به کسانی که بیماری التهاب پوست مزمن ندارند بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.
نتایج مطالعه ای نشان می دهد مبتلایان به بیماری پوستی «روزاسه» نسبت به کسانی که بیماری التهاب پوست مزمن ندارند بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.
به گزارش «بهپو»، روزاسه یک بیماری شایع پوستی است که باعث قرمز شدن بخش مرکزی صورت می شود و اغلب با ظهور برآمدگی های کوچک، قرمز و پر از چرک همراه است. در این بیماری رگ های کوچک خون بر روی بینی و گونه ها اغلب متورم شده و به چشم می آیند.
محققان همچنین می گویند این خطر در بیماران مسن و کسانی که شکایت پوستی آنها به وسیله یک متخصص پوست تشخیص داده شده است، بیشتر است.
محققان بعد از بررسی گزارش پزشکی ۵.۵ میلیون نفر به این نتیجه رسیدند افراد مبتلا به روزاسه در مقایسه با افراد فاقد این مشکل پوستی، ۷ درصد بیشتر در معرض ابتلا به دمانس یا زوال عقل و ۲۵ درصد با ریسک بالا ابتلا به بیماری آلزایمر مواجه هستند.
«الکساندر ادبرگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «التهاب و پپتیدهای آنتی میکروبی که پروتیین  های ضروری برای واکنش سیستم ایمنی بدن هستند، غالبا در افراد مبتلا به روزاسه وجود دارند. هر دو این علائم با زوال عقل و بیماری آلزایمر هم مرتبط هستند.»
تیم تحقیق اذعان می کند تحقیقات بیشتری باید برای بررسی این موضوع انجام شود که آیا درمان مشکل پوستی در سن جوانی می تواند از مغز در مقابل زوال عقل در سنین بالاتر حفاظت کند.
درمان های کمی برای بیماری روزاسه نظیر مصرف آنتی بیوتیک تتراسایکلین وجود دارد که البته مشخص شده موجب توقف پروتیین  های بتا آمیلویید و تائو می شود، پروتیین  های که در بروز بیماری آلزایمر نقش دارند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، درحالیکه هنوز مشخص نیست که آیا درمان این مشکل پوستی می تواند موجب کاهش ریسک زوال عقل شود، اما عدم درمان روزاسه می تواند این شرایط را تشدید نماید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات