برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان طاسی سر با روغن چوب صندل

درمان طاسی سر با روغن چوب صندل محققان ادعا می کنند مالیدن روغن چوب صندل بر روی پوست فرق سر موجب تحریک رشد مو در مدت ۶ روز می شود.
محققان ادعا می کنند مالیدن روغن چوب صندل بر روی پوست فرق سر موجب تحریک رشد مو در مدت ۶ روز می شود.
به گزارش «بهپو»، نتایج مطالعه اخیر محققان آلمانی نشان می دهد مالیدن روغن چوب صندل بر پوست فرق سر می تواند امید میلیون ها مرد در جهان را که با طاسی روبرو هستند تحقق بخشد.
محققان لابراتوار موستریوم آلمان بافت فرق سر انسانی را در معرض روغن چوب صندل قرار دادند. پس از گذشت تنها 6 روز آنها مشاهده کردند که رشد مو تحریک شده است.
بعد از تست های آزمایشگاهی بافت فرق سر، آنها دریافتند فولیکول های مو حاوی گیرنده های بو هستند که به بوی اسانس واکنش نشان می دهند. از اینرو فولیکول های مو موجب تحریک تکثیر پروتیین اصلی در مو می شوند.
اگرچه انسان ها و حیوان ها تنها از راه بینی بو را استشمام می کنند، اما گیرنده هایی در مو، اسپرم و حتی روده ها هستند که می توانند مواد شیمیایی موجود در برخی عطرها را تشخیص دهند.
نتایج این مطالعه نشان می دهد اسانس موجب تحریک آزادشدن فاکتورهای رشد می شود. از اینرو می توان از این اسانس برای درمان طاسی استفاده کرد.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «دیلی میل»، پیش از این هم مطالعات نشان داده بودند که وقتی سلول های پوست در محیط آزمایشگاهی در معرض روغن چوب صندل قرار می گیرند، پروتیین کراتین افزایش می یابد. این پروتیین باعث بهبود سریع تر زخم ها می شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات