برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر باکتری های دهان بر سلامت ریه ها

تاثیر باکتری های دهان بر سلامت ریه ها مطالعه محققان ژاپنی بر روی تاثیر بهداشت ضعیف دهان و دندان در سلامت دستگاه تنفسی سالمندان نشان داده است که میکروبیوتای زبان نقش مهمی در این ارتباط بازی می کند.
مطالعه محققان ژاپنی بر روی تاثیر بهداشت ضعیف دهان و دندان در سلامت دستگاه تنفسی سالمندان نشان داده است که میکروبیوتای زبان نقش مهمی در این ارتباط بازی می کند.
به گزارش «بهپو»، محققان ژاپنی دریافتند میکروبیوم دهان در حفظ سلامت عمومی اهمیت زیادی دارد زیرا باکتری که می بلعیم بر تمامی جنبه‌های سلامت بدن تاثیر می‌گذارد.
محققان همچنین پیش از این بر ارتباط بین میکروبیوم روده و سرطان، چاقی، بیماری قلبی، افسردگی، اضطراب و دیگر بیماری‌ها تاکید کرده بودند.
متخصصان ژاپنی بر اساس مطالعات جدید اظهار داشتند: «نه تنها باکتری‌ها در میکروبیوم زبان به روده‌ها راه پیدا می‌کنند  بلکه افراد مسن برخی از این باکتری ها را از را تنفس کردن وارد ریه ها می کنند. همچنین مشکلاتی از قبیل اشکال در بلع غذا و سرفه های رفلاکسی باعث می‌شود افراد مسن به طور اتفاقی باکتری هایی را که می توانند منجر به بروز عفونت‌های ریوی از قبیل ذات‌الریه شوند، تنفس کنند.»
محققان ژاپنی به منظور بررسی تاثیر بهداشت دهان بر سلامت افراد مسن به مطالعه روی ترکیب میکروبیوم زبان ۵۰۶ نفر پرداختند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، محققان در بررسی‌های انجام گرفته مشاهده کردند افراد مسنی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی‌کنند به هم ریختگی همزیستی میکروبیوم‌ها بر روی زبان آنها بیشتر رخ می‌دهد. به هم ریختگی همزیستی میکروب ها، عدم تعادل میکروبی در روده ها یا زبان را شرح می دهد. عدم تعادل میکروب ها در روده ها برای مثال با بیماری های مختلفی که سیستم ایمنی بدن را درگیر می کند در ارتباط است؛ مثل بیماری التهابی روده.
در مطالعات قبلی، عدم تعادل در میکروبیوتای زبان با خطر بالای مرگ ناشی از ذات الریه مرتبط تشخیص داده شده بود. نتایج این مطالعه اهمیت توجه سلامت دندان ها در مسن سالان را برجسته می کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات