برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

شکستگی استخوان در سنین بالا خطر مرگ را نزدیک تر می کند

شکستگی استخوان در سنین بالا خطر مرگ را نزدیک تر می کند شکستگی استخوان در سنین بالا خطر مرگ را در 10 سال اولیه پس از آسیب بالا می برد. شکستگی استخوان در سنین بالا خطر مرگ را در 10 سال اولیه پس از آسیب بالا می برد.
به گزارش «بهپو»، مدیر این تحقیقات می گوید: «شکستگی نشان دهنده شروع یک اشکال مهم در سلامتی فرد است که مدت ها پس از بهبودی استخوان هم ادامه دارد و می تواند در آخر به مرگ زود هنگام منجر شود.»
در سال 2001 مطالعه ای در دانمارک روی تمام افراد بالای 50 سالِ مبتلا به «fragility fracture» -نوعی شکستگی که به دلیل وارد آمدن نیرو به استخوان ایجاد شده و این نیرو در استخوان نرمال آنقدر زیاد نیست که بتواند باعث شکستگی شود- شروع شد و همه آنها به مدت 10 سال تحت نظارت بودند.
آمار «بنیاد بین المللی پوکی استخوان» نشان می دهد «fragility fracture» ها که شامل لغزیدن پا و زمین خوردن، لیز خوردن در حمام یا دستشویی و پرت شدن از صندلی یا تخت است عامل شکستگی استخوان در مسن سالان است.

در این مطالعه مشخص شد یک سال پس از شکستگی مفصل ران، مردان 3 درصد بیشتر و زنان 20 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ بودند.
یک سال پس از شکستگی لگن خطر مرگ بین 20 تا 25 درصد افزایش یافت.
10 سال پس از شکستگی مفصل ران و حدود 5 سال پس از شکستگی غیر از مفصل ران خطر مرگ بالا تر رفت.
به گزارش «بهپو» به نقل از «وبمد»، این مطالعات نشان می دهد مداخلات اولیه برای سلامت سالمندان بسیار مهم هستند و می بایست کسانی که در معرض خطر هستند قبل از اتفاقات شدید تر تشخیص داده شوند و فرایند درمان و پیشگیری روی آن ها آغاز شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات