برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان ریزش مو با جهش ژنی

درمان ریزش مو با جهش ژنی یک تیم تحقیقاتی در آمریکا ژنی را در موش ها شناسایی کردند که می تواند چروک پوست و ریزش مو را کاهش داده و در آینده برای انسان ها استفاده شود.
یک تیم تحقیقاتی در آمریکا ژنی را در موش ها شناسایی کردند که می تواند چروک پوست و ریزش مو را کاهش داده و در آینده برای انسان ها استفاده شود.
به گزارش «بهپو»، چروک پوست و ریزش مو از نشانه های افزایش سن و پیری است و رویای جلوگیری از پیری پوست دانشمندان را به مطالعه هرچه بیشتر در این زمینه تشویق کرده است. حال دانشمندان دانشگاه آلاباما در بیرمینگهام توانسته اند به پیشرفت های خوبی در این زمینه دست یابند.
در این مطالعه، موش ها یک آنتی بیوتیک دریافت کردند که موجب تغییر در ژن آنها شد. این آنتی بیوتیک باعث جهش ژن شد و موش ها در عرض چند هفته به چروک پوست و ریزش مو دچار شدند.
این جهش توسط میتوکندری ها –اندام های کوچک سلولی که به منزله سیستم گوارش سلول عمل می کنند- و اختلال عملکرد آنها صورت گرفته بود.
با اینحال وقتی عملکرد میتوکندری ترمیم شد، موش ها پوستی نرم و پرمو پیدا کردند که از موش های سالم با همان سن قابل تشخیص نبودند.
به گفته «کشاو سینگ»، استاد ژنتیک دانشکده پزشکی این مشاهدات در نوع خود بی سابقه است. او می افزاید: «یافته های ما روی موش ها باید فرصتی برای توسعه راهبردهای پیشگیری و درمان دارویی برای تقویت عملکرد های میتوکندری در درمان بیماری های مرتبط با پیری و سایر بیماری ها باشد.»
به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، در انسان ها کاهش عملکرد میتوکندری در دوران پیری مشاهده می شود و اختلال در عملکرد میتوکندری می تواند به ابتلا به بیماری های مرتبط با سن منجر شود. نقصان DNA در میتوکندری ها هم با بیماری های میتوکندری، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، اختلالات عصبی مرتبط با سن و سرطان ارتباط دارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات