برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تشخیص ملانوما با آزمایش خون

تشخیص ملانوما با آزمایش خون تیمی تحقیقاتی از دانشگاه «ادیت کوان» در استرالیا توانسته اند با انجام یک آزمایش خون ملانوما را در مراحل اولیه تشخیص دهند و نیاز به بیوپسی های گران قیمت و اغلب غیرضروری را کاهش دهند.
«ملانوما» شایع ترین نوع سرطان پوست است که با معاینه پوست و مشاهده تغییرات خال های نامنظم و سپس بیوپسی پوست پوست تشخیص داده می شود. حالا تیمی تحقیقاتی از دانشگاه «ادیت کوان» در استرالیا توانسته اند با انجام یک آزمایش خون ملانوما را در مراحل اولیه تشخیص دهند و نیاز به بیوپسی های گران قیمت و اغلب غیرضروری را کاهش دهند.
به گزارش «بهپو»، نمونه برداری از پوست قطعه ای به ابعاد یک سانتی متر مربع است. این روش پرهزینه گاهی می تواند منجر به بروز عفونت شود. ولی آزمایش خون محققان استرالیایی قادر به تشخیص بیماری در مراحل اولیه با 81 درصد دقت است.
این آزمایش خون «MelDX» نام دارد و آنتی بادی های مرتبط با ملانوم را شناسایی می کند. محققان با بررسی هزار و 627 آنتی بادی مختلف،‌10 آنتی بادی مرتبط با ملانوم را شناسایی کردند. محققان معتقدند این روش، موفقیت درمان را به 95 درصد افزایش می دهد
به گزارش «بهپو» و به نقل از «نیو اطلس»، ملانوم شایع ترین و کشنده ترین نوع سرطان پوست است که در سال 2015 میلادی 59 هزار و 782 نفر در سراسر جهان بر اثر آن جان خود را از دست دادند. نتایج این مطالعه در نشریه «Oncotarget» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات