برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان زوال عقل به کمک سونوگرافی

درمان زوال عقل به کمک سونوگرافی دانشمندان موفق به استفاده از سونوگرافی برای درمان اختلال شناختی در موشها با شبیه سازی دمانس عروقی و «بیماری آلزایمر» شدند. این دو بیماری از شایع ترین اشکال «زوال عقل» هستند.
دانشمندان موفق به استفاده از سونوگرافی برای درمان اختلال شناختی در موشها با شبیه سازی دمانس عروقی و «بیماری آلزایمر» شدند. این دو بیماری از شایع ترین اشکال «زوال عقل» هستند. با اعمال سونوگرافی به کل مغز، در تشکیل عروق خونی و تجدید سلول های عصبی بهبود حاصل شد.
به گزارش «بهپو»، محققان تحقیقات را با دو گروه از موش ها آغاز کردند. اولین گروه تحت عمل جراحی قرار گرفتند و جریان خون به مغز آنان کاهش یافت و اثرات دمانس عروقی شبیه سازی شد. گروه دوم به گونه ای مهندسی شدند که شرایطی شبیه به آلزایمر داشتند.
محققان هر دو گروه را هر روز سه بار به مدت 20 دقیقه تحت امواج مافوق صوت کم شدت «LIPUS» قرار دادند. پس از اتمام دوره درمان دریافتند هر دو گروه بهبود قابل ملاحظه ای در عملکرد شناختی داشتند. مطالعات بیشتر نشان داد درمان باعث افزایش بیان آنزیمی شده است که در تشکیل رگ های خونی نقش دارد. از طرفی این مطالعه نشان می دهد درمان LIPUS باعث افزایش پروتیینی شده است که در رشد و نجات سلول های عصبی نقش دارد. این روش کاملا غیر تهاجمی در بازیابی حافظه موش ها نقش موثری داشته است.
این روش می تواند بدون نیاز به هرگونه عمل جراحی و بیهوشی برای سالمندان مبتلا به زوال عقل موثر باشد.
نتایج این مطالعه در نشریه «Brain Stimulation» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات