برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ضعف بینایی در سالمندان عامل زوال عقل

ضعف بینایی در سالمندان عامل زوال عقل نتایج یک بررسی در آمریکا نشان می‌دهد ضعف بینایی، سرعت افت شناختیِ مغز را در افراد مسن افزایش می‌دهد.
 نتایج یک بررسی در آمریکا نشان می‌دهد ضعف بینایی، سرعت افت شناختیِ مغز را در افراد مسن افزایش می‌دهد.
به گزارش «بهپو»، نتایج این مطالعه حاکی از آن است که حفظ سلامت چشم و مراقبت از قدرت بینایی همچون کنترل نمره عینک یا انجام جراحی آب مروارید به افراد مسن کمک می‌کند توان ذهنی خود را حفظ کنند.
دکتر «دیان ژنگ» یکی از محققان ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی «میلر» دانشگاه میامی گفت: «مراقبت از بینایی برای حفظ عملکرد قدرت شناختیِ مغز حایز اهمیت است.»
بینایی ضعیف و ضعیف شدن عملکرد ذهنی در افراد مسن مشکل شایعی است و به یکدیگر مرتبط است هرچند این موضوع که کدام یک بر دیگری تاثیر می‌گذارد واضح نیست.
در این بررسی محققان به مطالعه روی ۲۵۲۰ فرد بزرگسال برای مدت زمان هشت سال پرداخته و قدرت بینایی و وضعیت شناختی آنان را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان در مدت زمان انجام این مطالعه مشاهده کردند میانگین افت قدرت بینایی تقریبا با از دست دادن توانایی در تشخیص چارت بینایی سنجی برابر بوده است. همچنین افرادی که در زمان شروع مطالعه ضعف بینایی داشتند در تست‌های مربوط به قدرت شناختیِ مغز، عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان دادند.
به گزارش ژاپن تودی، درحالیکه مکانیزم ارتباط بین قدرت بینایی-شناختی به خوبی درک نشده است، محققان معتقدند ضعف بینایی افراد را از انجام برخی فعالیت‌ها همچون حل جدول یا ارتباط با افراد دیگر منصرف می‌کند و همین امر می‌تواند روی تضعیف عملکرد ذهنی‌ آنها تاثیرگذار باشد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات