برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان آرتروز با کشف مولکولی جدید به واقعیت نزدیکتر شد

درمان آرتروز با کشف مولکولی جدید به واقعیت نزدیکتر شد محققان دانشکده پزشکی «keck» در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مولکولی را توسعه داده اند که می تواند در درمان آرتریت –التهاب مفاصل- مفید باشد. این مولکول چنانچه بصورت تزریق در مفصل ملتهب به کار رود به شکل باورنکردنی بیمار را از عمل تعویض مفصل بی نیاز می کند.
محققان دانشکده پزشکی «keck» در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مولکولی را توسعه داده اند که می تواند در درمان آرتریت –التهاب مفاصل- مفید باشد. این مولکول چنانچه بصورت تزریق در مفصل ملتهب به کار رود به شکل باورنکردنی بیمار را از عمل تعویض مفصل بی نیاز می کند.
به گزارش «بهپو»، این مولکول به نام «RCGD 423» شناخته می شود؛ به معنای تنظیم کننده رشد و تقسیم غضروف که کار آن تحریک رشد غضروف و در عین حال توقف التهابی است که عامل تجزیه غضروف است.
RCGD 423 به همراه مولکول دیگری در بدن به نام گلیکوپروتئین 130 -Gp130- کار می کند. Gp130 می تواند دو نوع سیگنال از بدن دریافت کند؛ اساسا آنهایی که رشد غضروف را در جنین تحریک می کنند و دیگری آنهایی که محرک التهاب مزمن در بزرگسالان هستند.
RCGD 423 توانایی Gp130 را برای دریافت سیگنال های رشد غضروف –که منجر به تولید دوباره غضروف حتی در بزرگسالان می شود- را افزایش داده و سیگنال های التهابی را مسدود می کند.
محققان زمانی که RCGD 423 را در آزمایشگاه به سلول های غضروف مفصل تزریق کردند، باعث تکثیر بیشتر سلول های غضروف و مرگ کمتر آنها از حد معمول شد.
همچنین وقتی RCGD 423 به داخل زانوهای موش هایی که غضروف آسیب دیده داشتند تزریق شد، بهبود آسیب موثرتر صورت گرفت.
اکنون دانشمندان درحال بررسی نتایج این تحقیق بر روی انسان و درمان آرتروز یا آرتریت نوجوانان هستند. «اوسینکو» رهبر این تیم تحقیقاتی می گوید: «ما انتظار نداریم که با این روش آرتریت درمان قطعی شود؛ اما پیشرفت آرتریت به مراجل آسیب یعنی زمانی که بیمار نیاز به تعویض مفصل پیدا می کند، کند خواهد شد.» عمل تعویض مفصل یکی از اعمال جراحی شایع در جهان و البته ایران است.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «نیواطلس»، این تحقیق در مجله «Annals of Rheumatic Diseases» به چاپ رسیده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات