برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بررسی سودمندی روغن نارگیل در درمان پسوریازیس

بررسی سودمندی روغن نارگیل در درمان پسوریازیس اگر به دنبال یک روش درمانی خانگی در کنار درمان های بالینی «پسوریازیس» باشید، قطعا نام «روغن نارگیل» را شنیده اید. در باره خواص درمانی این روغن شایعات بسیاری شنیده می شود، که درستی و غلطی آن ها همیشه جای سوال بوده است.
اگر به دنبال یک روش درمانی خانگی در کنار درمان های بالینی «پسوریازیس» باشید، قطعا نام «روغن نارگیل» را شنیده اید. در باره خواص درمانی این روغن شایعات بسیاری شنیده می شود، که درستی و غلطی آن ها همیشه جای سوال بوده است.
به گزارش «بهپو»، روغن نارگیل روغنی است که از بخش سفید نارگیل استخراج می شود و قابل مصرف در پخت و پز است و بسیاری از افراد از آن برای زیبایی ناخن و مو استفاده می کنند. در این مقاله از نحوه و شرایط تاثیر گذاری روغن نارگیل در بهبود پسوریازیس مطلع خواهید شد.
روغن نارگیل به دو شکل در دسترس است: تصفیه شده و بکر. روغن نارگیل تصفیه شده از نارگیل خشک گرفته می شود. این روغن در دمای بالا استخراج و سپس وارد فرایند ضد عفونی می شود. این روغن بویی شبیه نارگیل ندارد و تقریبا بی بو است. می توانید از آن برای سرخ کردن و پخت و پز هم استفاده کنید.
روغن نارگیل تصفیه نشده از نارگیل تازه گرفته می شود. در این فرایند از دمای بالا استفاده نمی شود و به آن پرس سرد می گویند. روغن نارگیل بکر بویی شبیه نارگیل دارد و قابل مصرف در پخت و پز است، اما بهتر است در غذا هایی با دمای پایین تر استفاده شود.
روغن نارگیل بکر نوعی از روغن است که متخصصان آن را سرشار از فواید سلامتی می دانند و می توان از آن در رژیم غذایی و مصارف زیبایی پوست بهره برد. از آن جایی که روغن نارگیل بکر در درمای بالا قرار نگرفته است، توانایی اش در مقابله با میکروب ها بیشتر از روغن تصفیه شده است.
این روغن قابلیت رطوبت رسانی، کمک به رفع التهاب و از بین بردن باکتری ها را دارد.
 

خواص روغن نارگیل برای پوست

مالیدن روغن نارگیل بکر به پوست به حفظ رطوبت پوست، کاهش ورم و قرمزی و جلوگیری از رشد برخی از باکتری ها کمک می کند. مطالعات نشان می دهد روغن نارگیل بکر در بهبود علایم اگزما موثر است. «اگزما» یا درماتیت اتوپیک عارضه ای است که از لحاظ ظاهری شبیه پسوریازیس است.
اگزما و پسوریازیس علایم مشترک زیادی دارند و عوامل گوناگون مشابهی هم باعث بروز آنها می شود. فلس های پسوریازیسی ضخیم تر از اگزما هستند، اما هر دوی آنها نیاز به درمان های رطوبت رسان دارند تا خشکی، خارش و فلسی شدن پوست را کم کنند. بنابراین با اینکه پسوریازیس و اگزما دو عارضه جداگانه هستند، اما روغن نارگیل می تواند به هر دوی آنها کمک کند.

بیشتر بخوانید: درمان های خانگی پسوریازیس
 

روغن نارگیل برای نرم کردن فلس های پسوریازیسی

همانطور که اشاره شد روغن نارگیل یک درمان جانبی خوب در کنار مراقبت های بالینی پسوریازیس است. برای عملکرد بهتر دارو های استروییدی بهتر است از شر فلس های ضخیم راحت شوید تا دارو بتواند به لایه های زیرین نفوذ کند. روغن نارگیل به نرم کردن و کم کردن فلس ها کمک می کند.
به گزارش «بهپو» به نقل از «وبمد»، پسوریازیسِ پوست سر، سخت ترین فلس ها را دارد، زیرا بین مو ها گیر می افتد و با گذر زمان بزرگ تر می شود. در این جا به نحوه استفاده از روغن نارگیل در بهبود فلس های سر اشاره می کنیم:
  • روغن را روی قسمت فلسی پوست سر اسپری کنید.
  • به آرامی ماساژ دهید.
  • کلاه حمام سر کنید یا حوله ای دور سر بپیچید.
  • بگذارید به مدت 30 تا 60 دقیقه به همین حالت بماند.
  • مو هایتان را با شامپو معمولی یا شامپوی تار –شامپوی ویژه پسوریازیس- بشویید.
بعد از این کار برداشتن فلس ها راحت می شود. تا وقتی پوست سرتان هنوز مرطوب است و فلس ها نرم و شل هستند این کار را انجام دهید:
  • با شانه پلاستیکی در وضعیت افقی و به حالت دورانی روی پوسته ها بکشید.
  • پس از جدا شدن پوسته ها آن ها را با شانه خارج کنید.
  • مو ها را بشویید تا پوسته های مانده خارج شوند.
  • از کشیدن سریع یا محکم پوسته ها خودداری کنید، این کار به پوست سر آسیب می زند یا باعث ریزش مو ها می شود. بعد از خارج شدن پوسته ها از داروی نسخه ای خود استفاده کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات