برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید ارنوماب، اولین دارو از کلاس داروهای جدید میگرن

تایید ارنوماب، اولین دارو از کلاس داروهای جدید میگرن سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA» اولین دارو از کلاس داروهای جدید میگرن را تایید کرد. این دارو قبل از شروع سردردهای میگرنی دردناک با آن مقابله می کند.
سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA» اولین دارو از کلاس داروهای جدید میگرن را تایید کرد. این دارو قبل از شروع «سردردهای میگرنی» دردناک با آن مقابله می کند.
«ارنوماب» –«ایموویگ»- اولین دارو از میان چهار داروی جدید میگرن است که پپتید وابسته به ژن کلسی تونین –«CGRP»- را هدف قرار می دهد. CGRP مولکولی است که در سلول های عصبی مغز و نخاع را تولید می شود.
به گزارش «بهپو»، «اریک بستینگ»، معاون بخش داروهای عصبی در سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید: « ایموویگ روشی نوین در کاهش تعداد روزهای وقوع سردردهای میگرنی به بیمار ارایه می دهد.» او ادامه می دهد: «امروزه بیماران برای درمان سردردهای ناتوان کننده و دردناک میگرنی به درمان های جدید نیاز دارند و ایموویگ یکی از این دستاوردهای درمانی جدید است.»
در امریکا حدود 39 میلیون نفر با درد و تهوع ناشی از میگرن دست و پنجه نرم می کنند. با اینکه بسیاری از داروها برای پیشگیری و درمان میگرن موثر است، اما علایم میگرن چیزی حدود 1 نفر از 5 نفر را ناتوان می کند.
ایموویگ یک آنتی بادی مونوکلونال است که به مبتلایانی که بیش از چهار روز در ماه میگرن دارند تزریق می شود. FDA در روند تایید خود نتایج سه مطالعه را ارزیابی کرد. در این مطالعات روزهای میگرنی ماهانه در بیماران به مدت سه تا شش ماه به طور متوسط 1 تا 2.5 برابر کاهش یافت.
 
کاهش شدت میگرن
طی سال ها تحقیق، دانشمندان دریافته اند مولکول CGRP به انتقال پیام های درد به مغز کمک می کند.
«ریچارد لیپتون»، مدیر موسسه سردرد مونته فیور، می گوید: «ما مدت ها بود که می دانستیم CGRP نقش مهمی در میگرن دارد و بخشی از آن به این علت است که وقتی فردی به میگرن دچار می شود می توان افزایش CGRP  را در خونش مشاهده کرد.»
«استفان جفرسون»، مدیر موسسه دانشگاهی سردرد جفرسون، می گوید: «CGRP باعث شروع میگرن نیست، اما شدت آن را زیاد می کند. این ماده سلول های عصبی را به درد حساس تر می کند و مانند وقتی که پیچ رادیو را زیاد می کنید، درد را افزایش می دهد. اگر CGRP را مسدود کنیم پیچ سردرد را به سمت کم پیچانده ایم.»
به گزارش «بهپو» به نقل از «وبمد»، این دارو و رقیب های آن CGRP را هدف قرار می دهند. رقیب های ایموویگ، «فرمنزوماب - fremanezumab»، «گالکانزوماب - galcanezumab» و «اپی تنزوماب - eptinezumab» هستند که آخری تزریقی است و همگی در فهررست تایید FDA قرار دارند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات