برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

عملیات آجیلی برای نیرو بخشی به قلب

عملیات آجیلی برای نیرو بخشی به قلب طبق نتایج یک مطالعه جدید، خوردن آجیل چند بار در هفته به کاهش خطر «فیبریلاسیون دهلیزی» و احتمالاً «نارسایی قلبی» کمک می‌کند.
طبق نتایج یک مطالعه جدید، خوردن آجیل چند بار در هفته به کاهش خطر «فیبریلاسیون دهلیزی» و احتمالاً «نارسایی قلبی» کمک می‌کند.
به گزارش «بهپو»، محققان سوئدی در مطالعه ای وسیع دریافتند  خوردن سه مرتبه مغز یا بیشتر
در طول هفته با کاهش ۱۸ درصدی ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، شایع‌ترین نوع «آریتمی قلبی»، مرتبط است. این موضوع به کاهش احتمال نارسایی قلبی هم کمک می‌کند.
«سوسانا لارسون»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه کارولینسکای سوئد، در این باره می‌گوید: «حتی افزایش اندک مصرف مغز ها منجر به کاهش احتمال فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی در جمعیت تحت مطالعه شده است. مغز ها سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتیین، فیبر، مواد معدنی، ویتامین E، فولات، و دیگر مواد شیمیایی هستند.» مطالعات قبلی نشان می دهند که خوردن مغز ها تاثیر ضداکسایشی و ضدالتهابی دارد و موجب بهبود کلسترول خون می شود، به عملکرد بهتر عروق خونی کمک می کند و از اضافه وزن پیشگیری خواهد کرد. محققان داده‌های دو مطالعه سوئدی را که در مجموع شامل ۶۱,۳۶۴ نفر بودند بررسی کردند. این افراد پرسشنامه‌ای در مورد عادات تغذیه‌شان تکمیل کردند و به مدت ۱۷ سال تحت نظر قرار گرفتند.
به گزارش «بهپو» به نقل از «سپید»، افرادی که عادت به خوردن مغز ها دارند، وضعیت تحصیلی بهتر و سبک زندگی سالم‌تری نسبت به دیگر افراد داشتند. تعداد کمی از آن ها سیگاری بودند و سابقه فشارخون بالا در آن ها اندک بود، وزن کمتری داشتند، بیشتر ورزش می‌کردند و میوه و سبزیجات بیشتری می‌خوردند. به ازای مصرف هر وعده مغزبیشتر در هفته، احتمال ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ۴ درصد کاهش می‌یابد. همچنین محققان در میان افرادی که مقادیر کمتر -و نه بیشتر- مغز ها را مصرف می‌کردند کاهش خطر نارسایی قلبی را مشاهده کردند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات