برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم در کودکان

بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم در کودکان توصیه کارشناسان به والدینی که دوست دارند فرزندشان به زبان غیر مادری هم صحبت کند این است که آموزش زبان را قبل از سن 10 سالگی او آغاز کنند. کارشناسان اعتقاد دارند، توانایی یادگیری زبان دوم در ۱۷ الی ۱۸ سالگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و این خود یکی از دلایلی است که بزرگسالان به خوبی نمی‌توانند در زبان‌های خارجی تسلط داشته باشند و مانند یک فرد بومی روان صحبت کنند.
توصیه کارشناسان به والدینی که دوست دارند فرزندشان به زبان غیر مادری هم صحبت کند این است که آموزش زبان را قبل از سن 10 سالگی او آغاز کنند. کارشناسان اعتقاد دارند، توانایی یادگیری زبان دوم در ۱۷ الی ۱۸ سالگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و این خود یکی از دلایلی است که بزرگسالان به خوبی نمی‌توانند در زبان‌های خارجی تسلط داشته باشند و مانند یک فرد بومی روان صحبت کنند.
به گزارش «بهپو»، کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند علت مشکل یادگیری زبان‌های خارجی به وسیله مغز انسان در بزرگسالی را شناسایی کنند. میلیارد‌ها انسان در سراسر جهان برای گفت و گو با هم و فرهنگ‌های مختلف از ابزار‌ها و وسایل مختلف استفاده می‌کنند و عده زیادی از آن‌ها برای گویش به زبان غیر مادری خود دچار مشکل هستند با وجود اینکه انواع دوره‌ها و کتاب‌های تمرینی را پشت سر گذاشته و خوانده‌اند.
پژوهش درباره گیرایی ذهن کودک تا قبل از ده سالگی برای آموختن زبان دوم به وسیله دانشمندان کالج بوستون و محققان دانشگاه « MIT » انجام شده است.
کودکانی که در سنین ۱۰ الی ۱۸ سالگی به مطالعه زبان دوم می‌پردازند هم بهتر از بزرگسالان قواعد و کلمه‌ها را می‌آموزند، اما توانایی آن‌ها در استفاده از این موارد در مکالمه و خواندن متن کمتر از کودکانی است که قبل از ده سالگی به آن زبان مسلط شده‌اند.
کارشناسان به ویژه این امر را در کودکان خردسال خانواده‌های مهاجر به کشور‌های دیگر مشاهده کرده‌اند که کودکان آن‌ها بسیارسریع‌تر از بزرگسالان زبان آن کشور را می‌آموزند.
یادگیری زبان دوم اثر‌های مطلوبی بر مغز می‌گذارد و کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به ویژه در سالمندی اقدام به یادگیری یک زبان خارجی کنند تا به این ترتیب مانع از افت توان مغزی خود و ابتلا به بیماری آلزایمر شوند.
شبیه سازی‌های رایانه‌ای نشان داده است که مغز انسان در سنین ۱۰ الی ۱۸ سالگی قواعد را یاد می‌گیرد، اما پس از آن دچار بحران می‌شود و توانایی یادگیری زبان در او به شدت افت پیدا می‌کند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «هلث دی»، کارشناسان دلایل مختلفی از جمله دگرگونی‌های بیولوژیکی در مغز را عاملی برای ناتوانی در یادگیری زبان خارجی و استفاده کامل از آن در بزرگسالی مطرح می‌کنند. جای گذاری اطلاعات در بخش‌های حافظه در کودکان با بزرگسالان هم متفاوت است و این خود یکی از دلایل یادگیری ضعیف‌تر زبان دوم به وسیله بزرگسالان است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات