برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان جدید اگزما با باکتری های مفید پوست

درمان جدید اگزما با باکتری های مفید پوست یک تحقیق اولیه نشان می‌دهد کنترل قدرت باکتری‌های سودمندی که به طور طبیعی بر روی پوست زندگی می‌کنند ممکن است درمانی موفقیت آمیز برای اگزما باشد.
یک تحقیق اولیه نشان می‌دهد کنترل قدرت باکتری‌های سودمندی که به طور طبیعی بر روی پوست زندگی می‌کنند ممکن است درمانی موفقیت آمیز برای اگزما باشد.
به گزارش «بهپو»، «ایان مایلز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما قصد داریم با به کارگیری باکتری‌ها از منبع سالم در پوست افراد مبتلا به اگزما، به طریقی میکروبیوم پوست را تغییر دهیم که هم علایم بیماری تسکین یابد و هم افراد از درمان مداوم این بیماری خلاصی یابند.»
اگزما یک بیماری التهابی پوستی است که موجب خشکی و خارش پوست شده و آن را در مقابل بثورات و عفونت‌ها آسیب پذیر می‌کند. هنوز علت دقیق این بیماری مشخص نیست، اما این باور وجود دارد که باکتری‌ها و سایر میکروب‌های که بر روی پوست زندگی می‌کنند می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.در تحقیق جدید، باکتریوم زنده « Roseomonas mucosa» که به طور طبیعی بر روی پوست زندگی می‌کند از افراد سالم بدون اگزما گرفته شد و بر روی پوست ۱۰ بیمار بزرگسال و ۵ کودک مبتلا به اگزما به کار گرفته شد. شرکت‌کنندگان بزرگسال دو بار در هفته و به مدت ۶ هفته آب حاوی مقادیر زیاد باکتری‌های خوب را بر روی قسمت داخلی آرنج و در قسمت دیگری از ناحیه پوست مورد نظرشان اسپری می‌کردند. آن‌ها به همین شیوه درمان منظم اگزما ادامه دادند. کودکان تحت مطالعه نیز به مدت ۱۲ هفته طبق همین شیوه قرار گرفتند.
به گزارش «بهپو» به نقل از «هلث دی»، بعد از چند هفته، شدت اگزمای بیماران کاهش یافت و حتی برخی در مورد قطع مصرف کرم‌های استروییدی که برای درمان اگزمایشان استفاده می‌کردند، خبر دادند.در مجموع مشخص شد که ۶ بیمار از ۱۰ بیمار بزرگسال و ۴ کودک از ۵ کودک شاهدِ بهبود بیش از ۵۰ درصدی در علایم بیماری‌شان تا پایان آزمایش بودند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات