برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آسیب مغزی شانس ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد

آسیب مغزی شانس ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد مطالعه حدود سه میلیون بیمار نشان می‌دهد بروز «آسیب مغزی» در سنین نوجوانی ریسک ابتلا به «زوال عقل» از جمله «آلزایمر» را در سنین ۵۰ سال به بالا تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.
مطالعه حدود سه میلیون بیمار نشان می‌دهد بروز «آسیب مغزی» در سنین نوجوانی ریسک ابتلا به «زوال عقل» از جمله «آلزایمر» را در سنین ۵۰ سال به بالا تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.
به گزارش «بهپو»، یافته‌ها نشان می‌دهد مردان دچار سابقه آسیب مغزی در مقایسه با زنان با نرخ بالاتر ابتلا به زوال عقل –دمانس- روبرو هستند -۳۰ درصد در مقابل ۱۹ درصد-.
«ژاکوب کریستنسن»، سرپست تیم تحقیق از دانشگاه آرهوس دانمارک، در این باره می‌گوید: «معمولاً آسیب مغزی شدید در بین افراد جوان اتفاق می افتد و این نگرانی وجود دارد که خطر زوال عقل یا دمانس در افراد جوان دچار آسیب مغزی افزایش یابد.»
خطر کلی زوال عقل در افراد دارای سابقه آسیب مغزی در مقایسه با افراد بدون سابقه‌، ۲۴ درصد بیشتر است.
نتایج این تحقیق نشان داد تنها یک بار آسیب مغزی شدید خطر زوال عقل را تا ۳۵ درصد و یک بار آسیب مغزی خفیف این خطر را تا ۱۷ درصد افزایش می‌دهد.
در صورت بروز دو یا سه بار آسیب مغزی، خطر زوال عقل تا ۳۳ درصد، در مورد چهار بار صدمه مغزی ۳۱ درصد و در صورت بروز ۵ صدمه مغزی یا بیشتر ۱۸۳ درصد خطر زوال عقل افزایش می‌یابد.
در مجموع ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند که پیش بینی می‌شود در ۲۰ سال آینده این رقم دو برابر شود.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «هلث دی»، علت اصلی صدمه های مغزی زمین افتادن، تصادفات رانندگی و درگیری‌ها است. در این مطالعه ۲.۸ میلیون نفر به مدت ۳۶ سال تحت نظر بودند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات