برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اثر دو جانبه قرص های ضد بارداری روی پوست

اثر دو جانبه قرص های ضد بارداری روی پوست پوست برخی بانوان که از مشکل هورمونی رنج می‌برند ممکن است با مصرف قرص‌های ضدبارداری بهبود یابد، ولی اگر از نظر هورمونی مشکلی نداشته باشند، ممکن است در اثر مصرف چنین قرص‌هایی، دچار آکنه و جوش‌های پوستی شوند.
خیلی‌ها اعتقاد دارند، با مصرف قرص‌های ضدبارداری، پوستشان زیباتر و شفاف‌تر می‌شود و حتی مصرف آن را به خانم‌های دوست و آشنا توصیه می‌کنند، شاید تصور ‌شود که هورمون زنانه موجود در این قرص‌ها به سلامت و زیبایی پوست کمک و آن را تقویت می‌کند، اما نقش قرص ضدبارداری در سلامت پوست، کاملا یک شمشیر دولبه است و اثر آن به طبیعت هر فرد بستگی دارد.
به گزارش «بهپو»، پوست برخی بانوان که از مشکل هورمونی رنج می‌برند و دچار جوش‌های پوستی می شوند، ممکن است با مصرف قرص‌های ضدبارداری که حاوی هورمون هستند، بهبود یابد و جوش‌های صورتشان از بین برود یا کمتر شود، ولی قرص‌های ضدبارداری برای تمام خانم‌ها چنین آثار مثبتی در پی ندارد، حتی اگر از نظر هورمونی مشکلی نداشته و پوستی سالم و شفاف داشته باشند، ممکن است در اثر مصرف چنین قرص‌هایی، دچار آکنه و جوش‌های پوستی شوند. علاوه براین، اگر خانمی مستعد لک‌های بارداری باشد، ممکن است با مصرف این قرص‌ها دچار لک‌هایی در نقاط مختلف پوست شود. علت آن وجود استروژن در بدن است. شما می‌توانید با محافظت پوستتان در برابر اشعه آفتاب، احتمال بروز لک‌ها را کاهش دهید.
در هر حال اگر چنین لکه‌هایی روی صورت شما پیدا شد، با پزشک خود تماس بگیرید. شاید صلاح بداند به جای قرص‌های حاوی استروژن، قرص‌‌های حاوی پروژسترون تجویز کند یا از روش دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده کند. معمولا تداوم مصرف استروژن از طریق این قرص‌ها، باعث تیره‌تر شدن لکه‌ها یا وسعت گرفتن ضایعات پوستی خواهد شد.
فراموش نکنید در دوران بارداری قسمت‌هایی از پوست صورت خانم‌ها، مثل پیشانی، برجستگی گونه، لب فوقانی و چانه تیره می‌شود، ولی اگر با مصرف قرص‌های ضدبارداری دچار این لک‌ها شدید، بهتر است حتما از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید تا از تیرگی و وسعت این لک‌ها پیشگیری شود.
یکی دیگر از باورهای عجیب و غریب بانوان این است که قرص‌های ضدبارداری موها را پرپشت می‌کنند! برخی خانم‌ها قرص‌های ضدبارداری را به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی می‌سازند و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش موهای کم پشت شده‌شان کمک شود، اما این باور غلط است و چنین کاری باعث افزایش رشد مجدد موها نخواهد شد.
به گزارش «بهپو» به نقل از «روزنامه آنلاین سپید»، بهتر است خانم‌ها آثار دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آن ها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده بی‌دلیل خودداری کنند. درست است که قرص‌های ضدبارداری ترکیب هورمونی دارند، ولی جذب این هورمون‌ها از طریق پوست سر به قدری ناچیز است که اهمیت زیادی در درمان ریزش مو ندارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات