برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بالا بودن فشار خون پیش از بارداری، خطر سقط جنین را افزایش می دهد

بالا بودن فشار خون پیش از بارداری، خطر سقط جنین را افزایش می دهد محققان دریافتند به ازای افزایش هر ۱۰ mm Hg در فشارخون دیاستولیک، ریسک سقط جنین در بین جمعیت تحت مطالعه ۱۸ درصد بیشتر می شود. همچنین دریافتند به ازای افزایش هر ۱۰ mm Hg در میانگین فشار شریانی، خطر سقط جنین هم تا ۱۷ درصد افزایش می‌یابد. تحقیق جدید نشان می‌دهد فشارخون بالا قبل از بارداری و در اوایل بارداری ریسک سقط جنین را افزایش می‌دهد.
به گزارش «بهپو»، محققان «موسسه ملی کندی شریور مریلند آمریکا» دریافتند به ازای افزایش هر ۱۰ mm Hg در فشارخون دیاستولیک، ریسک سقط جنین در بین جمعیت تحت مطالعه ۱۸ درصد بیشتر می شود.
محققان همچنین دریافتند به ازای افزایش هر ۱۰ mm Hg در میانگین فشار شریانی، خطر سقط جنین هم تا ۱۷ درصد افزایش می‌یابد.
«کری نابلز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «افزایش فشارخون در بین افراد بزرگسال با افزایش خطر بیماری قلبی در سنین بالاتر مرتبط است و این مطالعه نشان می‌دهد که ممکن است بر سلامت باروری هم تاثیر داشته باشد.»
به گزارش «بهپو» به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، محققان در این مطالعه، بیش از ۱۲۰۰ زن را که قبلاً سابقه یک یا دو سقط جنین داشتند بررسی کرده اند. یافته‌ها برای فشارخون در طول بارداری و قبل از بارداری یکسان بود. محققان تاکید می‌کنند کمک به درمان فشارخون بالا قبل از بارداری می‌تواند از بروز بیماری قلبی در آینده پیشگیری کرده و همچنین سلامت باروری زنان را بهبود بخشد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات