برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر گفتگو بر حال خوب آلزایمری ها

تاثیر گفتگو بر حال خوب آلزایمری ها نتایج یک مطالعه نشان داد ۱۰ دقیقه گفت و گوی روزانه با افراد مبتلا به «زوال عقل» در مورد علایق یا خانواده آنها می‌تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی این بیماران شود.
نتایج یک مطالعه نشان داد ۱۰ دقیقه گفت و گوی روزانه با افراد مبتلا به «زوال عقل» در مورد علایق یا خانواده آنها می‌تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی این بیماران شود.
متخصصان در یک آزمایش که ۹ ماه به طول انجامید، بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به زوال عقل را در ۶۹ مرکز مراقبت از سالمندان در انگلیس تحت مطالعه قرار دادند.
این مطالعه نشان داد که تعامل یک به یک با بیماران به همراه مراقبت‌های شخصی به طور قابل توجهی خشم و پریشانی بیمار را کاهش می‌دهد.
متخصصان در این مطالعه ارتباط نزدیک و شخصی بیشتر با بیمار را به مراکز مراقبتی توصیه کرده‌اند. در این آزمایش کارکنان این مراکز تحت آموزش قرار گرفتند تا با بیمار در مورد علایق و توانایی‌های وی صحبت کرده و از او و خانواده‌اش در مورد خدمات مراقبتی که بیمار دریافت می‌کند سوال کنند.
این اقدامات منجر به نوعی از مراقبت شد که شخصی‌تر و شامل یک ساعت در هفته تعامل اجتماعی بود. این اقدامات می‌تواند شامل صحبت با بیمار در مورد خانواده، علایق و ورزش یا شرکت دادن او در فعالیت‌هایی مانند باغبانی یا موسیقی باشد.
در این مطالعه بهبود کیفیت زندگی، آشفتگی‌ها و علائم عصبی به خصوص در بیماران با حد متوسط زوال عقلی دیده شد.
پروفسور کلایو بالارد، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر با اشاره به نوعی پوچ گرایی که در این بیماران وجود دارد گفت: این اقدامات هرچند بسیار ساده به نظر می‌رسد اما اگر به طور کامل اجرا شود می‌تواند به تفاوتی جدی در کیفیت زندگی این افراد منجر شود. همچنین ارتباط با این بیماران را آسانتر می‌کند.
دکتر داگ براون، مدیر تحقیقاتی انجمن آلزایمر نیز در ارتباط با این مطالعه گفت: آموزش برای ارائه این نوع مراقبت‌های فردی، فعالیت‌ها و تعاملات اجتماعی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت بیماران زوال عقلی در مراکز مراقبتی داشته باشد. همچنین موجب کاهش هزینه‌های سیستم‌های مراقبت اجتماعی می‌شود.
«بی بی سی» با اشاره به صحبت های سارا ایماریزیو، سرپرست تحقیقات آلزایمر در انگلیس می نویسد: «۸۵۰ هزار نفر در سراسر انگلیس به زوال عقل مبتلا بوده و این تعداد در حال افزایش است و این نکته بسیار حائز اهمیت است که در کنار تحقیق در مورد داروهای جدید برای بیماران به سایر رویکردهایی که به بهبود کیفیت زندگی آنها منجر می‌شود نیز توجه شود.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات