برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

همسویی درمان اگزما و آسم

همسویی درمان اگزما و آسم مطالعات جدید نشان می‌دهد درمان «اگزما» با استفاده از روش‌های جدید، علایم «آسم» را نیز کاهش می‌دهد.
مطالعات جدید نشان می‌دهد درمان «اگزما» با استفاده از روش‌های جدید، علایم «آسم» را نیز کاهش می‌دهد.
به گزارش «بهپو»، مطالعات نشان می‌دهد دو بیماری التهابی «اگزما» و «آسم» تا حدودی مرتبط هستند و معمولا افراد مبتلا به «اگزما»، از درجات مختلف «آسم» رنج می‌برند. محققان از مدت‌ها قبل به دنبال روشی بودند که با استفاده از آن بتوانند علایم دو بیماری را کاهش دهند.
مطالعات محققان موسسه VIB-UGent در بلژیک نشان می‌دهد گرد و خاک موجود در محیط خانه، یکی از مهمترین عوامل تشدید «اگزما» و «آسم» است. محققان برای بررسی این دو بیماری از مدل حیوانی استفاده کردند. این مطالعات نشان داد گرد و خاک موجود در فضای داخلی خانه منجر به التهاب پوستی و افزایش التهاب آلرژیک مجاری تنفسی می‌شود.
«اگزما» به التهاب پوست گفته می شود که معمولا با قرمزی، پوسته پوسته شدن و ضخیم شدن پوست همراه است. عوامل محیطی مانند عدم وجود رطوبت در بروز و تشدید «اگزما» موثر است. تماس پوست با صابون های عطری، مواد تحریک کننده مانند الکل و لباس های پشمی و تنگ نیز باعث افزایش علایم «اگزما» می شوند.
این گروه تحقیقاتی تصمیم گرفت نقش تسکین التهاب پوستی برای کاهش علایم «آسم» و تنگی نفس را بررسی کند. در این راستا از از ترکیب دو خانواده دارویی ضد التهابی کورتیکواستروئیدها و PPAR agonists درموش‌های آزمایشگاهی استفاده شد. نتایج نشان داد این ترکیب قادر به درمان اگزماست و شدت «آسم» را توسط مقابله با پاسخ ایمنی بدن کنترل می‌کند؛ با این حال هنوز هم برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک «آسم» در ریه کافی نیست.
«ساینس دیلی» در این باره نوشت: محققان معتقدند با استفاده از روش های ترکیبی جدید می‌توان علایم این دو بیماری را به طور همزمان کاهش داد و این طرح نیازمند مطالعات بیشتر و همکاری شرکای تجاری است. این یافته گام مهمی در درمان موثر این دو بیماری التهابی است.
نتایج این مطالعه در نشریه ««Investigative Dermatology منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات