برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

فواید استفاده از سونا برای قلب

فواید استفاده از سونا برای قلب تحقیقی جدید نشان می دهد استفاده از «سونا» علاوه بر ایجاد حس آرامش برای «سلامت قلب» هم مفید است.
تحقیقی جدید نشان می دهد استفاده از «سونا» علاوه بر ایجاد حس آرامش برای «سلامت قلب» هم مفید است.
به گزارش «بهپو»، مطالعه ای که در فنلاند انجام شد نشان داد مردانی که مرتب از «سونا» استفاده می کنند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی کمتر آنها را تهدید می کند. این خطر حتی در بین مردانی که در طول هفته تعداد و مدت جلسات بیشتری از «سونا» استفاده می کردند کمتر بود.
این یافته ها می تواند به متخصصان قلب کمک کند تا نگاهی دوباره به نگرانی رایج درباره خطر گرمای «سونا» برای بیماران قلبی داشته باشند.
محققان در این تحقیق تاکید کردند که مطمئن نیستند آیا استفاده از «سونا» دقیقا علت کاهش نرخ بیماری های قلبی بوده است. شاید علت این کاهش این باشد که استفاده کنندگان از «سونا» معمولا افرادی هستند که سبک زندگی سالمی دارند.
این تحقیق بر روی 2300 مرد میانسال در فنلاند شرقی انجام شد. سن مردان بین سن 42 و 60 سال بودند و به مدت دو دهه مورد این مطالعه بودند.
محققان عنوان می‌کنند نتایج این تحقیق توضیح دهنده دلیل کاهش ریسک بیماری قلبی و حتی «زوال عقل» در افرادی است که به طورمنظم از «سونا» استفاده می‌کنند. به طور میانگین آنها دریافتند استفاده کنندگان از «سونا» شاهد کاهش فشارخون و سفتی شریان‌ها بلافاصله بعد از حمام داغشان هستند. همچنین ضربان قلبشان مشابه با تاثیر ناشی از ورزش متوسط افزایش می‌یابد. به نظر می رسد «سونا» همان تاثیری را بر قلب می گذارد که ورزش کردن.
تانجانیا لوکانن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یک دلیل تاثیر «سونا» این است که گرما موجب تعریق می‌شود و این تعریق دارای تاثیر طبیعی در کاهش فشارخون و کاهش بار کاری قلب می‌شود.» به گفته محققان، یکی از دلایل دیگر این است که «سونا» موجب ایجاد حس آرامش در فرد می گردد.
در گزارشی که «وبمد» در این باره منتشر کرده آمده است: تیم تحقیق دریافت مردانی که مرتب از «سونا» استفاده می‌کردند دارای میزان پایین ابتلا به بیماری قلبی و آلزایمر در مقایسه با افرادی بودند که کمتر به «سونا» می‌رفتند. به گفته لوکانن، «هم بیماری قلبی و هم زوال عقل دارای فاکتورهای پرخطر مشترکی نظیر فشارخون بالا هستند و عملکرد خوب عروق در این دو عضو، احتمال بروز بیماری های مرتبط را در آنها کم می کند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات