برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

دیابت نوع دو استخوان ها را شکننده می کند

دیابت نوع دو استخوان ها را شکننده می کند محققان با کمک اسکن‌های خاص استخوانی در بیش از یک هزار فرد مسن دریافتند در آنهایی که دیابت نوع دو دارند استخوان‌ها ضعیف و شکننده می‌شوند و این تغییر در استحکام استخوان‌ها را نمی‌توان با کمک روش‌های استاندارد سنجش تراکم استخوان کشف کرد.
محققان با کمک اسکن‌های خاص استخوانی در بیش از یک هزار فرد مسن دریافتند در آنهایی که دیابت نوع دو دارند استخوان‌ها ضعیف و شکننده می‌شوند و این تغییر در استحکام استخوان‌ها را نمی‌توان با کمک روش‌های استاندارد سنجش تراکم استخوان کشف کرد.
این کاهش تراکم استخوان در افراد مسن مبتلا به دیابت می‌تواند ریسک شکستگی در آنها را افزایش دهد. شکستگی‌های لگن یکی از پرعارضه‌ترین خطراتی است که احتمال بروز آن در افراد مبتلا به استئوپروز و پوکی استخوان بیشتر می‌شود. این شکستگی‌ها نه‌تنها مخارج زیادی را به فرد و خانواده او و سیستم بهداشتی کشور وارد می‌کنند بلکه احتمال معلولیت و حتی خطر مرگ بعد از آن هم زیاد است.
محققان می‌گویند در افراد مسن مبتلا به دیابت حتی در آنان که در آزمایش‌های سنجش تراکم استخوان رایج استحکام استخوان طبیعی گزارش می‌شود خطر شکستگی لگن 50-40 درصد بیش از دیگر افراد است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات