برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

4 آنتی هیستامین طبیعی

4 آنتی هیستامین طبیعی آب ریزش بینی، خارش چشم‌ها و احتقان از جمله علائم غیرقابل تحمل و ناخوشایند در مبتلایان به آلرژی هستند. افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی برای مقابله با این علائم داروهای بدون نسخه مصرف می‌کنند اما شاید برخی از مبتلایان روش‌های طبیعی را ترجیح دهند. شواهدی وجود دارند مبنی بر اینکه روش‌های کاملا طبیعی هم می‌توانند علائم آلرژی فصلی را از بین ببرند.
اگر از جمله افرادی هستید که از آلرژی‌ های فصلی رنج می‌برید قطعا راه‌حل‌های مختلفی را برای تسکین علائم آن به کار گرفته‌اید اما شاید با روش‌های طبیعی برای رفع این مشکل آشنایی نداشته باشید.
آب ریزش بینی، خارش چشم‌ها و احتقان از جمله علائم غیرقابل تحمل و ناخوشایند در مبتلایان به آلرژی هستند.
افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی برای مقابله با این علائم داروهای بدون نسخه مصرف می‌کنند اما شاید برخی از مبتلایان روش‌های طبیعی را ترجیح دهند. شواهدی وجود دارند مبنی بر اینکه روش‌های کاملا طبیعی هم می‌توانند علائم آلرژی فصلی را از بین ببرند.
داروهای متفاوتی برای برطرف کردن این علائم وجود دارد اما برخی از آنها دارای عوارض جانبی هستند. هر چند شناخت چگونگی عملکرد هیستامین‌ها به فرد کمک می‌کند تا به نحوه تاثیرگذاری آنتی هیستامین‌های طبیعی آگاهی پیدا کند.
آلرژی‌ در واقع واکنش‌ ایمنی بدن به مواد مضر است که می‌تواند حتی گرده گیاهی و گرد و غبار باشد که در برخورد با سلول‌های غشای مخاط در دهان، بینی، گلو، ریه‌ها، معده و روده موجب تولید هیستامین می‌شود.
هیستامین پروئینی است که موجب بروز تمامی علائم مرتبط با آلرژی می‌شود و آنتی هیستامین‌ها فعالیت هیستامین را متوقف می‌کند.
سایت هلث لاین در این مقاله به معرفی برخی از ترکیب‌های طبیعی پرداخته که همچون آنتی هیستامین عمل می‌کنند:
 

گزنه

گزنه که در طب سنتی موارد استفاده زیادی دارد یک آنتی هیستامین طبیعی محسوب می شود. گزنه دارای کاروتن، ویتامین k و کوئرستین است. شواهدی وجود دارد که استفاده از گزنه پس از بروز اولین علائم آلرژی تا حدودی کمک کننده است. برای تخفیف علائم آلرژی تنها مجاز به استفاده از عصاره برگ گزنه هستید نه ریشه آن که برای درمان مشکلات پروستات بکار می رود.
در یک مطالعه دیگر نیز علائم آلرژی در ۵۸ درصد از مصرف کنندگان گزنه خشک شده بوسیله انجماد سخت (لیوفیلیز) بهبود پیدا کرد و 69 درصد از شرکت کنندگان گفتند اثر گزنه بر علائم آلرژی آنها بهتر از دارونما بوده است. مقدار مصرفی در این مطالعه 300 میلی گرم در روز بوده است.
 

کوئرستین

کوئرستین آنتی اکسیدانی است که به طور طبیعی در پیاز، سیب و بسیاری از سبزیجات و میوه های دیگر وجود دارد. نتایج مطالعات متفاوت حاکی از تاثیرات آنتی هیستامینی کوئرستین است. کوئرستین بعنوان تثبیت کننده ماست سل ها عمل کرده و ترشح هیستامین که موجب واکنش های آلرژی می شود را مسدود می کند. کوئرستین درواقع نوعی معادل گیاهی داروی کرومولین سدیم (اسپری بینی بدون نسخه) است و شواهد امیدوار کننده ای در این رابطه دیده شده است. به گفته محققان، کوئرستین علاوه بر اینکه در درمان علائم آلرژی بسیار موثر است برای پیشگیری نیز می تواند بکار رود. با این وجود، درحالیکه آزمون های آزمایشگاهی در رابطه با کوئرستین جالب توجه بوده اما محققان هنوز بر روی این مساله که کوئرستین چقدر در درمان بیماران موثر است، در حال مطالعه هستند.
 

بروملین

بروملین آنزیمی است که عمدتا در آب آناناس و ساقه آن وجود دارد. بروملین دارای خواص درمانی است و از آن برای کاهش تورم (التهاب) بخصوص التهاب بینی و سینوس ها پس از جراحی ها یا زخم ها استفاده می شود. همچنین مشاهده شده است که بروملین در درمان اختلالات تنفسی و التهابات مرتبط با آلرژی ها و رقیق کردن مخاط، موثر است. در یک مطالعه توصیه شده است که برای مشاهده تاثیر بروملین، بین 400 تا 500 میلی گرم و سه بار در روز بروملین مصرف شود. بروملین بصورت داروی مکمل نیز وجود دارد. مطالعه ای در سال 2005 در آلمان نیز نشان داد که بروملین سلول های ایمنی که مسوول مبارزه با عفونت هستند را فعال می کند.
بروملین ممکن است باعث ناراحتی معده و اسهال شود و در افرادی که به آناناس حساسیت دارند نباید مصرف شود. بروملین می تواند تاثیر داروهای رقیق کننده خون را نیز افزایش دهد.
 

ویتامین C

این ویتامین یک آنتی هیستامین طبیعی در دسترس است که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد. این ویتامین به دلیل اینکه عاری از عوارض جانبی است راه حل ایمنی برای درمان آبریزش بینی و دیگر علائم آلرژی فصلی است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات