برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

عفونت های تنفسی کودکی و افزایش خطر آسم در بزرگسالی

عفونت های تنفسی کودکی و افزایش خطر آسم در بزرگسالی مطالعات نشان می‌دهد عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و سینوزیت در کودکان، احتمال ابتلا به آسم و مشکلات ریوی را در بزرگسالی افزایش می‌دهد.
مطالعات نشان می‌دهد عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و سینوزیت در کودکان، احتمال ابتلا به آسم و مشکلات ریوی را در بزرگسالی افزایش می‌دهد.
به گزارش ساینس دیلی، محققان با بررسی حدود 155 هزار کودک از بدو تولد تا 5 سالگی در اروپا دریافتند کودکانی که به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی و سینوزیت بیشتر مبتلا می‌شوند، 1.5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند.
ادامه مطالعات نشان می‌دهد ابتلا به عفونت‌های تنفسی مانند برونشیت، برونشیولیت (التهاب نایژک‌ها)، پنومونی و عفونت‌های قفسه سینه، احتمال ابتلا به آسم را در بزرگسالی دو یا چهار برابر افزایش می‌دهد.
این مطالعه که به همت محققان مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس در هلند صورت گرفته نشان می‌دهد عفونت‌های دستگاه تنفسی در کودکی، بر عملکرد ریه و احتمال ابتلا به آسم موثر است. هنوز نمی‌توان گفت که بین این دو عامل رابطه علت و معلولی وجود دارد و این نتیجه‌گیری نیازمند مطالعه بیشتر است؛‌ ولی می‌توان نتیجه گرفت جلوگیری از عفونت‌های تنفسی و واکسن‌ برای پیشگیری از بیماری های تنفسی، در پیشگیری از آسم مفید است.
نتایج این مطالعه در نشست انجمن تنفسی اروپا در میلان ارایه شد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات