برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سطوح منیزیم خون و احتمال ابتلا به آلزایمر

سطوح منیزیم خون و احتمال ابتلا به آلزایمر محققان هلندی احتمال می دهند سطح منیزیم بیش از حد پایین و یا بالا احتمال ابتلا به آلزایمر و دیگر بیماری های زوال عقل را حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.
محققان هلندی احتمال می دهند سطح منیزیم بیش از حد پایین و یا بالا احتمال ابتلا به آلزایمر و دیگر بیماری های زوال عقل را حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.
به گزارش مدیکال ساینس، محققان اطلاعات مربوط به بیش از 9 هزار و 500 زن و مرد با میانگین سنی 65 سال را بررسی کردند؛ این افراد در ابتدای آزمایش به زوال عقل مبتلا نبودند و داوطلبانه در مطالعه Rotterdam شرکت کردند.
سطح منیزیم خون این افراد با استفاده از آزمایش خون ثبت شد و سپس به مدت 8 سال تحت نظر قرار گرفتند؛ از این میان 823 نفر به زوال عقل مبتلا شدند که وضعیت 662 نفر آنها آلزایمر تشخیص داده شد.
محققان این داوطلبان را براساس سطح منیزیم خونشان به پنج گروه دسته بندی کردند. نتیجه مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیشترین و کمترین سطح منیزیم را داشتند، بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار گرفتند.
این مطالعه به طور قطع ثابت نمی کند که سطح بالا یا پایین آلزایمر منجر به بروز آلزایمر می‌شود، بلکه این عوامل را با هم مرتبط می‌داند و نتیجه گیری قطعی نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.
در صورت تکمیل این مطالعه می‌توان روش‌های درمانی و تشخیصی دقیقی را با استفاده از اندازه گیری منیزیم خون توسعه داد.
بیماری پیشرونده آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار بیمار می شود.
بر اساس آمار مرکز بین المللی آلزایمر، اکنون 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد.
محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو چاقی، باریک شدن شریان کاروتید، افسردگی، سطح پایین تحصیلات، افسردگی، فشار خون بالا، بی تحرکی، استعمال دخانیات، سطح بالای اسید آمینه و دیابت نوع 2 را به عنوان مهمترین عوامل خطر آلزایمر برشمرده اند.
نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات