برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تسکین دردهای مزمن با آب درمانی

تسکین دردهای مزمن با آب درمانی برای تسکین دردهای مزمن نظیر دردهای ناشی از بیماری‌های آرتروز در ناحیه ستون فقرات و گردن، بیماری دیسک کمر، روش آب درمانی با آب گرم از طریق رفتن به حمام با آب داغ و همچنین سونا بسیار مناسب است، همچنین می‌توان با گرم نگهداشتن منطقه مبتلا به آرتروز از درد حاصل از آن کاست.
یکی از روش های درمانی دردهای مزمن از جمله آرتروز آب درمانی است.
برای تسکین دردهای مزمن نظیر دردهای ناشی از بیماری‌های آرتروز در ناحیه ستون فقرات و گردن، بیماری دیسک کمر، روش آب درمانی با آب گرم از طریق رفتن به حمام با آب داغ و همچنین سونا بسیار مناسب است، همچنین می‌توان با گرم نگهداشتن منطقه مبتلا به آرتروز از درد حاصل از آن کاست.

آب درمانی به دو صورت گرم و سرد است، افرادی که ضربات محکمی به ساق پا، دست، استخوان، عضلات و ماهیچه‌های آنان وارد می‌شود می توانند نسبت به درمان ضربات وارده خود از طریق روش آب درمانی با آب سرد مبادرت ورزند.  مثلا فوتبالیست‌ها در هنگام ضربات وارده در حین مسابقه از گذاشتن کیف آب سرد در ناحیه آسیب دیده استفاده می‌کنند چرا که استفاده از روش آب درمانی با آب سرد موجب تسکین درد، مانع خونریزی و همچنین کاهش تورم ناشی از ضرب دیدگی می شود.

روش آب درمانی با آب سرد برای تسکین دردهای حاد بسیار تاثیرگذار است. ورزشکاران همچون والیبالیست‌ها، فوتبالیست‌ها و بسکتبالیست‌ها به هنگام ضرب دیدگی در حین بازی می‌توانند با استفاده از کیف آب سرد در منطقه آسیب دیده موجب آرام کردن درد ناشی از ضرب دیدگی شوند.

روش آب درمانی با آب گرم در تسکین و بهبود بسیاری از بیماری ها مفید است. بخصوص برای تسکین دردهای مزمن نظیر دردهای ناشی از بیماری‌های آرتروز در ناحیه ستون فقرات و گردن، بیماری دیسک کمر، روش آب درمانی با آب گرم از طریق رفتن به حمام با آب داغ و همچنین سونا بسیار مناسب است، درد منطقه مبتلا به آرتروز را می توان با گرم نگهداشتن آن ناحیه کاهش داد.
حدود 97 درصد از افراد مبتلا به دیسک کمر در کشورمان برای درمان این بیماری به عمل جراحی روی می آورند و تنها 3 درصد از افراد از روش آب درمانی با آب گرم برای تسکین و درمان درد ناشی از این بیماری استفاده می‌کنند، در حالی که این آمار در خارج از ایران برعکس است.

در هنگام استفاده از آب گرم می توان از تمام حرکات ورزشی استفاده کرد، افراد در زمان استفاده از روش آب درمانی با آب گرم، برای مراقبت بیشتر عضوی که دچار ضرب دیدگی شده است، باید از حرکات نرم تری استفاده کنند تا دچار آسیب دیدگی بیشتری نشوند.

لازم به ذکر است افراد مبتلا به دیسک کمر و آرتروز را می توان با روش آب درمانی از طریق آب گرم درمان کرد و نیازی به عمل جراحی ندارد. افرادی که دارای زخم در منطقه‌ای از بدن خود هستند باید به هنگام استفاده از روش آب درمانی با آب گرم یا سرد محل آسیب دیده را ببندند تا مانع از ورود عفونت به بدن به دلیل خطر ورود میکروب در آبهای آلوده که به ویژه در آب سرد وجود دارد، شوند. میکروب‌های داخل آب داغ به علت حرارت بالا از بین می رود و افراد استفاده کننده از آن کمتر دچار مشکل یا ابتلا به بیماری می شوند. /

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات