برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نکات مهمی که برای خرید واکر باید در نظر داشته باشیم

بر روی واکر خم نشوید وقتی از واکر استفاده می کنید، نکته بسیار مهم آن است که به هنگام حرکت صاف و مستقیم بایستید. در این حالت کمر شما محافظت می شود. همیشه داخل واکر بایستید، پشت واکر قدم نزنید. مراقب باشید واکر را بیش از اندازه به سمت جلو هل ندهید که از شما فاصله زیادی بگیرد یا دسته ها را در ارتفاع بالا تنظیم نکنید. همچنین، از عجله کردن و برداشتن قدم های بزرگ خودداری کنید. برای تغییر موقعیت به آرامی عمل کنید. هرگز با واکر از پله بالا نروید.
ادامه قدم برداشتن با پای دیگر بالاخره، پای دیگر را درون واکر بگذارید. این کار را ادامه دهید، به این ترتیب که واکر را به سمت جلو هل دهید و همزمان یک قدم برداشته و یک پا را داخل واکر بگذارید. اگر از واکر فقط برای تعادل استفاده می کنید، می توانید داخل آن ایستاده و طبق عادت همیشگی قدم بردارید – به سادگی از واکر بعنوان راهنمایی در مقابل خود کمک بگیرید.
برداشتن اولین قدم اگر نیاز دارید که هنگام حرکت وزن خود را روی واکر بیندازید، با هل دادن واکر به سمت جلو شروع کنید. کمر باید صاف و مستقیم باشد.
انواع واکرها اگر برای حفظ تعادل با مشکل مواجه هستید یا زمین خوردن شما را تهدید می کند، واکر وسیله ای است که با اتکا به آن می توانید به راحتی هرجا که دوست دارید راه بروید. استفاده از واکر می تواند موقت و مقطعی باشد و یا اینکه همیشه و دائما از آن کمک بگیرید و استفاده کنید. اگر پایداری شما را نگران می کند، یک واکر استاندارد بدون چرخ انتخاب کنید، در اینصورت شما باید برای حرکت کردن واکر را از زمین بلند کنید. بسیاری از مردم، با این حال، بسیاری از مردم واکرهای دو چرخ و یا چهار چرخ را انتخاب می کنند. واکرهای دو چرخ به شما اجازه می دهد وزن خود را به هنگام حرکت روی واکر بیندازید. پایه های چرخ دار به شما کمک می کند واکر را به سمت جلو هل دهید و پایه های بدون چرخ، مانع از غلطیدن فرد موقع قدم برداشتن فرد به سمت جلو می شود. اگر نیازی ندارید که برای حفظ تعادل بر روی واکر تکیه بزنید، احتمالا قادر خواهید بود که از واکرهای چهار چرخ استفاده کنید که سرعت راه رفتن با آنها بیشتر است.
قدم زدن داخل واکر سپس یک پا را درون واکر قرار دهید. خیلی نزدیک به میله جلو نایستید. درحالیکه قدم برمی دارید، همچنان واکر را نگه دراید.
لوازم جانبی واکر لوازم جانبی استفاده از واکر را برای شما آسان تر می کند. واکرهایی که سینی دارند، به شما کمک می کنند غذا و نوشیدنی و چیزهای دیگر را سر میز ببرید. کیسه هایی که به کناره واکر متصل هستند برای حمل مجلات و کتابها مناسبند. بعضی از واکرها سبد دارند که برای خرید کردن مناسبند. اما به یاد داشته باشید که واکر را بیش از اندازه سنگین نکنید. در نگهداری واکر خود نیز بکوشید. چرخ و دسته های فرسوده یا شل و یا ترمزهایی که شل هستند و یا بیش از اندازه محکم، خطر زمین خوردن فرد را زیاد می کنند. اگر برای انتخاب واکر هنوز هم مردد هستید می توانید با پزشک خود و یا یک فیزیوتراپیست صحبت کنید.
واکر را تنظیم کنید واکر خود را تنظیم کنید به طوریکه بازوهایتان به راحتی با آن هماهنگ باشد. این کار باعث کاهش فشار بر شانه ها و کمر به هنگام استفاده از واکر می گردد.برای اینکه ببینید واکرتان متناسب با بدنتان است، داخل آن بایستید و: -خمیدگی آرنج خود را بررسی کنید. دستهایتان را روی دسته واکر قرار دهید. آرنج شما باید در وضعیتی راحت و در زاویه 15 درجه قرار داشته باشد. -ارتفاع مچتان را بررسی کنید. درون واکر بایستید و بازوها را در وضعیتی ریلکس کنار بدن قرار دهید. قسمت بالای واکر باید با چین خوردگی داخل مچ دست، خطی مستقیم بسازد.
دسته واکر بیشتر واکرها دسته پلاستیکی دارند، اما شما می توانید به دنبال انتخاب های دیگر نیز باشید. مثلا نمونه هایی که دارای دسته فومی یا دسته هایی با پوشش نرم هستند را در نظر داشته باشید، بخصوص اگر دستهایتان عرق می کند. اگر در گرفتن اشیا با انگشتانتان مشکل دارید –ناشی از آرتروز یا روماتیسم و یا دیگر دردها و مشکلات عصبی و مفصلی- ممکن است دسته های بزرگتر را ترجیح دهید. انتخاب نوع مناسب دسته فشار غیر ضروری بر مفاصل را کاهش داده و از تغییر شکل مفاصل جلوگیری می کند. هرکدام از دسته ها را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آنقدر امنیت دارد که موقع حرکت کردن و راه رفتن با آن، نمی لغزد و سُر نمی خورد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات