برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

من پر تحرک و پر انرژی هستم حتی اگر روماتیسم داشته باشم!

دوچرخه برانید دوچرخه سواری چه تنهایی و چه همراه با گروه، چه در فضای باز و چه بر روی دوچرخه ثابت ایجاد اسقامت و تعادل می کند بدون اینکه فشار زیادی بر زانوها، لگن و دیگر مفاصل نسبت به ورزش هایی مثل دویدن یا پیاده روی وارد شود. دوچرخه های خوابیده انتخاب بسیار مناسبی است برای کسانی که با دوچرخه های ایستاده راحت نیستند. اگر بیماری خاصی دارید قبلا با پزشک خود برای دوچرخه سواری مشورت بگیرید. با توجه به نوع بیماری خاصی که دارید ممکن است برخی ورزش ها توصیه خوبی نباشد.
فعالیت مناسب تحرک و فعالیت فیزیکی در حجم کم واقعا تاثیر خوبی بر سلامت عمومی بدن می گذارد. جاروبرقی کشیدن و یا 10 دقیقه هرس کردن باغچه در روزهایی که مشغله زیادی دارید بنظر مناسب تر از یک ساعت ورزش کردن است. همیشه سعی تان بر این باشد که حالت صحیح بدن موقع کار کردن را حفظ کنید؛ مثلا صاف ایستادن بجای خمیده ایستادن و همچنین اجازه دهید تا حد امکان مفاصل بزرگ تر بدن درگیر کار شود.
هدف طراحی کنید خود را متعهد کنید به هدفی که در سطح بالاتر طراحی کرده اید؛ مثلا 5 کیلومتر پیاده روی، دوچرخه سواری یا دیگر فعالیت ها برسید. ثبت نام کردن در فعالیت های گروهی انگیزه و تعهد شما را بیشتر می کند. برای فعالیت و ورزش وقت کافی بگذارید.
یوگا تمرین کنید یوگا روشی ملایم برای بهبود تعادل و هماهنگی بدن است. اخیرا مطالعاتی صورت گرفته که نشان می دهد یوگا عملکرد فیزیکی مبتلایان به التهاب مفاصل را بهتر کرده و به افزایش آرامش آنها کمک می کند. با یک کلاس سطح مبتدی شروع کنید و هر نوع محدودیتی که بخاطر بیماری دارید برای مربی توضیح دهید. زمانیکه با انجام حرکات و تنفس در یوگا احساس آرامش کردید می توانید حرکات را در خانه نیز انجام دهید.
تای چی را امتحان کنید مطالعات نشان می دهد که تای چی که از جمله ورزش های سنتی و رزمی چینی است، درد و خشکی مفاصل را در بسیاری از بیماران روماتیسمی کاهش می دهد. تای چی ترکیبی از حرکات نرم و آهسته به همراه تمرکز بر ذهن است. این ورزش را می توان به تنهایی یا گروهی انجام داد. همچنین شرکت کنندگان در این مطالعات گفته اند تمرینات تای چی باعث بهبود تعادل بدنی و کاهش افسردگی آنها شده است.
در آب ورزش کنید شنا، راه رفتن در آب و دیگر ورزش های بر پایه آب برای تسکین درد و خشکی مفاصل بسیار مطلوب و ایده آل است. مقاومتی که توسط آب ایجاد می شود قدرت و دامنه حرکتی را افزایش می دهد، درحالیکه خاصیت شناوری آب وزن بدن را تحمل کرده و فشار وارد بر مفاصل را کاهش می دهد. ورزش در آب می تواند سنگین و به شکل شنا در قسمت عمیق استخر یا نرم و به شکل نرمش و بازی در قسمت های کم عمق تر باشد.
رابطه جنسی را حفظ کنید دردهای روماتیسمی می تواند بر هر قسمتی از زندگی فرد تاثیر بگذارد، از جمله روابط جنسی. اما برای بیماران روماتیسمی نیز یک زندگی جنسی رضایت بخش امکان پذیر است. برای داشتن روابط جنسی خوب زمانهایی را انتخاب کنید که احساس آرامش دارید، از هوای سرد دوری کنید، به کمک بالشت مفاصل دردناک را محافظت کنید و مفاصل و ماهیچه ها را با ماساژ دادن شل کنید. با همسر خود ارتباط باز داشته باشید و برای نزدیکی عاطفی و فیزیکی نهایت تلاش خود را کنید.
تمرینات قدرتی داشته باشید تمرینات قدرتی می تواند مفاصل روماتیسمی را ثابت کرده و محافظت کند، عملکرد فرد را بهبود بخشد و درد را کاهش دهد. اگر حرکت مفاصل محدود شده است، ورزشهای ایزومتریک که عضلات را بدون حرکت مفاصل منقبض می کند توصیه می شود. هدفتان دو یا سه جلسه تمرینات قدرتی در هفته و افزایش تکرار هر تمرین و وزنه ها به تدریج باشد. بهتر است تمرینات را تحت نظر یک متخصص ورزشی آموزش ببینید تا از انجام درست آنها مطمئن باشید.
پیاده روی را فراموش نکنید فرقی نمی کند در خانه باشید یا در مسافرت، پیاده روی یکی از راه هایی است که شما را فعال نگه می دارد. سعی کنید در حین پیاده روی تغییر مسیر داده و آن از کوتاه مدت و شدید به طولانی مدت و ملایم برسانید. فعالیت هایی مثل پیاده روی برای مدیریت علایم روماتیسم ضروری است، اما فواید دیگری نیز دارد. ورزش و فعالیت بدنی، کیفیت خواب را بهبود بخشیده و استرس و افسردگی را که از عوامل تشدید کننده علایم روماتیسم هستند کم می کند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات