برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

پیاده روی یا دویدن، کدام بهتر است؟

پیاده روی یا دویدن، کدام بهتر است؟ پیاده روی و دویدن هر دو از محبوب ترین کار هایی است که قلب را به فعالیت وا می دارد. اما سوال این است که آیا پیاده رویِ سریع به اندازه دویدن، باعث تعریق و تحرک قلب می شود؟
پیاده روی و دویدن هر دو از محبوب ترین کار هایی است که قلب را به فعالیت وا می دارد. اما سوال این است که آیا پیاده رویِ سریع به اندازه دویدن، باعث تعریق و تحرک قلب می شود؟
پژوهش های گزارش شده انجمن قلب امریکا نشان می دهد که برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی پیاده روی به اندازه دویدن موثر است.
در این پژوهش مطالعاتی روی سلامت 48000 نفر که اکثرا در سنین 40 و 50  سالگی بوده اند و به دویدن یا پیاده روی پرداخته اند، انجام گرفته است. پژوهشگران دریافته اند پیاده روی سریع به اندازه دویدن در کاهش احتمال ابتلا به دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا موثر است.
تفاوت در چیست؟ پیاده روی نسبت به دویدن نیاز به زمان بیشتری دارد. برای کسب فواید یکسانِ سلامت، دویدن در فاصله ای مشابه با پیاده روی، زمان کمتری صرف می کند. به عنوان مثال یک دوی آرام 15 دقیقه ای تقریبا مطابق با نیم ساعت پیاده رویِ سریع، کالری می سوزاند.
توجه داشته باشید دویدن احتمال جراحات را بالا می برد زیرا فشاری که به بدن و خصوصا به مفاصل وارد می شود بیشتر است.
اگر تصور می کنید می توانید به تدریج سرعت گام هایتان را بالا ببرید و پیاده روی را به دو تبدیل کنید، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید، مخصوصا اگر دچار آرتریت یا بیماری های دیگری مثل بیماری قلبی هستید.
دقت داشته باشید که لازم نیست تنها به پیاده روی یا دویدن وفادار بمانید. می توانید با ترکیب این دو هیجان خود را افزایش دهید. گاهی اوقات در میان پیاده روی به سرعت بدوید، این روش قدرت شما را افزایش داده و به کالری سوزی بیشتر کمک می کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات