برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان کولیت زخمی با داروی آرتریت

درمان کولیت زخمی با داروی آرتریت مطالعات جدید نشان می‌دهد داروی Xeljanz که برای درمان آرتریت استفاده می شود، در درمان و تسکین بیماران مبتلا به کولیت زخمی متوسط و شدید که با داروهای دیگر نتیجه نگرفته اند، موثر است

مطالعات جدید نشان می‌دهد یکی از داروهای درمان آرتریت، در درمان و تسکین بیماران مبتلا به کولیت زخمی متوسط و شدید که با داروهای دیگر نتیجه نگرفته اند، موثر است.


به گزارش مدیکال ساینس، این دارو Xeljanz نام دارد و برای درمان آرتریت استفاده می‌شود. مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد این دارو در تسکین و درمان عارضه کولیت زخمی موثر است.
کولیت اولسراتیو یا کولیت زخمی، یک بیماری التهابی روده بزرگ است که معمولا با شکم درد، اسهال خونی و اجابت مزاج مکرر همراه است. عامل اصلی این بیماری ناشناخته است؛ ولی محققان عوامل ژنتیکی، نقص سیستم ایمنی و انواع عفونت را منشا کولیت زخمی می دانند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد داروی Xeljanz پروتئین‌های خاصی را هدف قرار می‌دهد که در واکنش ایمنی و التهابی بدن نقش دارند و استفاده از این دارو به صورت خوراکی راهکار جدیدی برای درمان بیماری کولیت زخمی محسوب می‌شود.
یکی دیگر از مزیت های این دارو این است که بدن نمی‌تواند در مقابل آن آنتی بادی ترشح کند و درمان بسیار موثر خواهد بود؛ در صورتی که در داروهای بیولوژیکی دیگر به دلیل ترشح آنتی بادی، دارو اثربخش نیست.
محققان امیدوارند این دارو گروه درمانی جدیدی را برای درمان کولیت زخمی توسعه دهد.
نتایج این مطالعه در نشریه پزشکی New England منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات