برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آسیب کبدی ناشی از داروهای گیاهی افزایش یافته است

آسیب کبدی ناشی از داروهای گیاهی افزایش یافته است مطالعات نشان داده‌اند که در دهه گذشته افزایش قابل‌توجهی در موارد ثبت شده آسیب کبدی ناشی از مصرف داروهای گیاهی وجود داشته است.
مطالعات نشان داده‌اند که در دهه گذشته افزایش قابل‌توجهی در موارد ثبت شده آسیب کبدی ناشی از مصرف داروهای گیاهی وجود داشته است.
به گزارش US.Pharmacist، این میزان از 7 درصد در سال 2004 میلادی، به 20 درصد در سال 2013 میلادی رسیده است. بیشترین گروه داروها و مکمل‌هایی که در آمریکا با آسیب کبدی مرتبط دانسته شده‌اند عبارتند از مکمل‌های لاغری، ترکیبات بدن‌سازی و افزایش‌دهنده‌های حجم عضلات. آسیب کبدی ناشی از مصرف برخی از مکمل‌های بدن‌سازی موجب زردی می‌شود؛ اما در مردان و زنان سالم هیچ بیماری کشنده دیگری را ایجاد نکرده‌اند. ترکیبات و مکمل‌های گیاهی غیر از ترکیبات مرتبط با بدن‌سازی، که موجب آسیب کبدی هپاتوسلولار اولیه در زنان میانسال می‌شود، کمتر با خطر مرگ و میر و نیز نیاز به پیوند کبد همراه هستند. برخلاف داروهای نسخه‌ای و غیرنسخه‌ای که حاوی تمام موارد موثره و ترکیبات اضافی شناخته‌شده هستند، ترکیبات گیاهی اغلب حاوی مواد مختلفی هستند که اثرات آنها ناشناخته است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات