برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کدامیک از درمان های سنتی روماتیسم واقعا موثرند؟

نیش زنبور عسل نیش زنبور می تواند خطرناک بوده و آسیب بزند. اما قرن هاست که در آسیا پزشکان از زهر موجود در نیش زنبور عسل بعنوان دارو استفاده می کنند. محققان می گویند این زهر مولکولی دارد که پروتئینی که عامل درد و سفتی عضلات است را بلاک می کند. این تحقیق در انسان اثبات نشده و بنابراین پیش از دریافت این درمان سنتی از سلامت کلینیک مربوطه مطمئن شوید.
اسپری روان کار WD-40 اگرچه از این اسپری برای روانکاری ابزارها و سطوح استفاده می شود اما سازندگان آن می گویند هیچ گونه شولهدی دال بر مفید بودن این محصول برای بیماری روماتیسم و سایر بیماری ها وجود ندارد. نه تنها اسپری کردن این ماده بر روی زانو باعث آلوده شدن پوست شما و دور ریختن پولتان می شود بلکه این اسپری از ماده ای خام مشابه نفت سفید ساخته شده که استفاده از آن بر روی بدن می تواند عامل بیماری باشد.
سرکه سیب شاید شما هم شنیده باشید که این مایع عسلی رنگ می تواند هر عارضه ای را درمان کند؛ از سکسکه گرفته تا شوره سر! اگرچه سرکه سیب در درمان نیش عروس دریایی موثر است اما شواهدی مبنی بر تاثیر سرکه سیب در بهبود درد مفاصل وجود ندارد. اگر به هرحال تمایل دارید سرکه سیب مصرف کنید، زیاده روی نکنید. و توصیه می کنیم سرکه را با کمی آب رقیق کنید. بهرحال سرکه اسید خفیف است و می تواند دهان و گلو را بسوزاند.
ضماد کلم برخی مبتلایان به روماتیسم برگهای کلم را می کوبند و سپس به کمک پارچه یا پلاستیک آن را روی مفصل دردناک می بندند. هیچ تحقیقی در رابطه با نوع مواد شیمیایی مفید در آب کلم که پوست بتواند آنها را جذب کند وجود ندارد. قرار دادن کیسه نخود سبز یا کیسه ژل بصورت سرد یا گرم روی مفصل دردناک نسبت به برگ کلم تسکین بیشتری ایجاد می کند و بدون بو نیز هست. بهترین کاری که می شود با برگهای کلم کرد تهیه سالاد کلم است!
دستبند مسی یک باور قدیمی که غلظت پایین مس در خون در ابتلا به روماتیسم نقش دارد باعث ساخت دستبندهای براق و محبوب مسی شده است که ادعا می شود به تسکین درد کمک می کنند. ممکن است این دستبندها ظاهر زیبایی داشته باشند اما باور نکنید که می تواند احساس شما را نیز بهتر کنند! در سال 2013 تحقیقی بر روی مبتلایان به روماتیسم که دستبند مسی به دست داشتند انجام شد و نتیجه حاکی از این بود که استفاده از این دستبند درد را تسکین نمی دهد و مقدار دارویی که بیمار مصرف می کند را نیز کاهش نمی دهد.
آهن ربا آیا تئوری جاذبه را شنیده اید؟ براساس این تئوری برخی معتقدند همانطور که آهن ربا قابلیت جذب اشیاء آهنی را دارد ظاهرا می تواند مانع درد شده و حتی آن را تسکین دهد. درحالیکه محققانی که روی دستبند مسی و عدم کارایی آن در تسکین درد کار کردند بر روی آهن ربا نیز تحقیق کرده و می گویند نتایج مطالعات آنها این نظریه و تصور را رد می کند و آهن ربا هیچ تاثیری بر تسکین درد ندارد.
زردچوبه زردچوبه مواد شیمیایی دارد که پروتئین های تخریب کننده مفصل را بلاک می کند. تعداد کمی از مطالعات انجام شده روی مبتلایان به روماتیسم نشان داده اند که مصرف قرص هایی که دارای دوز بالایی از ترکیبات کلیدی موجود در زردچوبه بودند در این بیماران به اندازه مصرف مسکن های متداول موثر بوده است. اما این بدان معنا نیست که اگر غذایی میل کنید که در پخت آن از زردچوبه استفاده شده علائم روماتیسمی شما تسکین پیدا خواهد کرد. مقدار زردچوبه ای که در طبخ غذا استفاده می شود آن قدر کم است که تاثیر قابل توجهی بر علائم نخواهد گذاشت.
زنجبیل در آزمایشگاه ترکیبات خارج شده از زنجبیل توانست بخشهایی از فرایند التهاب را در لوله های آزمایشی و در موش ها کاهش داده و تورم ناشی از آرتریت را کم کند. اما در آزمایش بر روی انسان شواهد کمی وجود دارد که زنجبیل بتواند سفتی مفاصل را کاهش داده و درد را تسکین دهد. با اینحال افزودن زنجبیل به غذاها شما را سرحال می آورد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات