برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید پماد کریزابورول در درمان اگزما

تایید پماد کریزابورول در درمان اگزما سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا پماد کریزابورول (Crisaborole) با نام تجاری اوکریزا (Eucrisa) را برای درمان اگزمای خفیف تا متوسط (درماتیت آتوپیک) در بیماران بالای 2 سال مورد تایید قرار داده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا پماد کریزابورول (Crisaborole) با نام تجاری اوکریزا (Eucrisa) را برای درمان اگزمای خفیف تا متوسط (درماتیت آتوپیک) در بیماران بالای 2 سال مورد تایید قرار داده است. درماتیت آتوپیک، یک بیماری مزمن و التهابی پوستی است که اغلب به آن اگزما اطلاق می‌شود.

درماتیت آتوپیک، شایع‌ترین نوع اگزما است و معمولا در کودکی آغاز می‌شود. علت درماتیت آتوپیک ترکیبی از ژنتیک، ایمنی و عوامل محیطی است. در درماتیت آتوپیک، پوست قرمز شده و برجستگی‌های دلمه بسته و پوسته‌ ریز که خارش‌دار هستند مشاهده می‌شود. خاراندن موجب تورم، ترک خوردن پوست و ترشح مایع و در نهایت، ضخیم شدن پوست می‌شود. امی اگان، سرپرست اداره ارزیابی مرکز بررسی و ارزیابی داروهای جدید سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «تایید اخیر، گزینه درمانی دیگری را در اختیار گروهی از بیماران قرار می‌دهد که با درماتیت آتوپیک خفیف تا متوسط دست و پنجه نرم می‌کنند.»

اوکریزا با الگوی 2 بار در روز به صورت موضعی مصرف می‌شود. این دارو، یک مهارکننده فسفودی‌استراز 4 است، البته مکانیسم اثر آن در درمان درماتیت آتوپیک مشخص نیست. اثربخشی و ایمنی اوکریزا در 2 مطالعه بالینی با استفاده از دارونما روی 1522 بیمار که بین 2 تا 79 سال سن داشتند و به درماتیت آتوپیک خفیف تا متوسط مبتلا بودند بررسی شد. به‌طور کلی، بیماران دریافت‌کننده اوکریزا پاسخ‌دهی درمانی بهتری پس از دوره 28 روزه داشتند و پوست آنها تقریبا بدون ضایعه شد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات