برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اندازه گیری قند خون از طریق بررسی هوای بازدم

اندازه گیری قند خون از طریق بررسی هوای بازدم تاکنون محققان تلاش بسیاری برای به دست آوردن راه‌های جدید برای راحت‌تر و کمتر دردناک کردن این روند انجام داده‌اند. در تازه‌ترین آن‌ها محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان درحال ‌توسعه روشی برای اندازه‌گیری قند خون از راه بررسی گازهای تنفسی هستند.
مبتلایان به دیابت معمولا نیاز دارند تا به‌طور دوره‌ای یا حتی گاهی چند بار در روز میزان قند خون خود را اندازه‌گیری کنند. انجام این کار در حال حاضر فقط از راه به دست آوردن حداقل یک قطره از خون فرد و بررسی میزان قند خون در آن انجام می‌شود و این کاری است دردناک.

تاکنون محققان تلاش بسیاری برای به دست آوردن راه‌های جدید برای راحت‌تر و کمتر دردناک کردن این روند انجام داده‌اند. در تازه‌ترین آن‌ها محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان درحال ‌توسعه روشی برای اندازه‌گیری قند خون از راه بررسی گازهای تنفسی هستند.

در هوای بازدمی مبتلایان به دیابت همواره مقداری گاز استون وجود دارد که میزان آن متناسب با قند خون آنهاست و از روی اندازه‌گیری این ماده در هوای بازدمی می‌توان به‌طور غیرمستقیم به میزان قند خون فرد دست‌یافت. روش محققان استفاده از پلیمر خاصی است که با عبور هوای بازدمی از روی آن و سپس تابش اشعه لیزر نزدیک مادون‌قرمز به آن می‌توان میزان استون را اندازه‌گیری کرد.

نتایج استفاده از این روش در مجله Analytica- Chemistry منتشرشده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات