برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ارتباط بین آلزایمر و کاهش تراکم استخوانی

ارتباط بین آلزایمر و کاهش تراکم استخوانی محققان در جریان یک مطالعه بر روی موش ها،متوجه ارتباطی میان کاهش اولیه تراکم استخوان و ابتلا به آلزایمر شدند.

محققان در جریان یک مطالعه بر روی موش ها،متوجه ارتباطی میان کاهش اولیه تراکم استخوان و ابتلا به آلزایمر شدند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، کمتر از پنج درصد از موارد ابتلا به بیماری آلزایمر یک دلیل مشخص ژنتیکی دارد که پیش بینی اینکه چه کسی به این اختلال مخرب مغزی مبتلا خواهد شد را دشوار می سازد.
بنابراین نیاز مبرمی به کشف نشانگرهای زیستی و درمان های زودهنگام قبل از تاثیر گذاری علائم آلزایمر و نابودی زندگی افراد، وجود دارد.
اکنون محققان با مطالعه الگوی بیماری آلزایمر در موش ها موفق به کشف ارتباطی میان کاهش اولیه تراکم استخوان و انحطاط مغزی شدند.
محققان دانشکده پزشکی نورث ایست اوهایو با انتشار مقاله ای در مجله Alzheimer's Disease در مورد یافته های این مطالعه نوشتند: این مطالعه نشان می دهد که کاهش تراکم مواد معدنی استخوان زودتر از بروز علائم انحطاط مغزی در موش ها، مشاهده می شود و این تغییرات در پروتیین 'تاو' (tau) در سلول های تولید کننده سروتونین ساقه مغز موش ها رخ می دهد.
این مطالعه مهم است؛ زیرا تغییراتی را نشان می دهد که به نظر می رسد در مراحل بسیار ابتدایی بیماری آلزایمر بروز می کند و از آنجا که بر استخوان تاثیر می گذارد؛ ممکن است یک نشانگر زیستی برای تشخیص ابتدایی این بیماری بدون نیاز به بررسی مغز باشد.
محققان خاطر نشان کردند که در مطالعات دیگر باید به بررسی سازوکار مولکولی پرداخت که کاهش تراکم استخوان را به کاهش سروتونین در ابتدای بیماری آلزایمر در انسان ها مرتبط می کند.
در میان افراد مسن بیماری آلزایمر شایع ترین دلیل زوال عقل است، این اختلال پیش رونده مغزی به تدریج توانایی یادآوری، تفکر، دلیل آوری و تصمیم گیری افراد را از بین می برد . در نهایت علائم آلزایمر آنقدر شدید می شود که بیمار دیگر نمی تواند از خود مراقبت کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات