برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

قارچ هایی که بین ما زندگی می کنند - آنچه که باید درباره عفونت های قارچی پوست بدانید

آیا عفونت قارچی مسئله ای جدی است؟ عفونت قارچی پوست می تواند موجب خارش شود و آزار دهنده باشد اما به ندرت جدی می شود. عفونت های متداول مانند عفونت پای ورزشکار، خارش سوارکار و کرم حلقه ای توسط قارچ ایجاد می شوند و به راحتی منتشر شده و فرد را درگیر می کنند. در افراد سالم این عفونت از سطح پوست فراتر نمی رود، بنابراین به سادگی درمان می شود. اگر زمان زیادی را در باشگاه می گذرانید موارد زیر را رعایت کنید تا دچار عفونت قارچی نشوید.
کرم حلقه ای عفونت کرم حلقه ای توسط یک کرم ایجاد نمی شود. این عفونت قرمز رنگ دایره ای شکل ، روی بدن یا پوست سر بصورت یک ناحیه مسطح و ناهموار شکل می گیرد و ایجاد خارش می کند. اگر شما با فرد یا حیوان یا لوازمی که به این عفونت آلوده شده در تماس باشید بیشتر در معرض خطر قرار دارید. لذا با خشک و تمیز نگه داشتن بدن از ابتلا به آن پیشگیری نمایید. کرم حلقه ای بسیار آسان منتشر می شود بنابراین حوله، شانه و دیگر لوازم شخصی خود را با دیگران شریک نشوید.
پای ورزشکار خارش، سوزش، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن از نشانه های این بیماری است. پای ورزشکار یکی از انواع کرم حلقه ای است که معمولا بین انگشتان پا ایجاد می شود. این عفونت به راحتی توسط زمین خیس رختکن ها یا حوله و کفش آلوده منتقل می شود. شما می توانید با پوشیدن دمپایی در باشگاه، شستن روزانه پا و خشک کردن کامل آن ها و پوشیدن جوراب تمیز از ابتلا به این عفونت پیشگیری نمایید.
خارش سوارکار بثورات جلدی قرمز در اطراف کشاله ران که خارش فراوانی دارند، نشان از عفونت خارش سوارکار است. این عفونت می تواند خانم ها و آقایان را درگیر کند. عفونت خارش سوارکار یکی از انواع کرم حلقه ای است و به علت تعریق و هوای گرم و مرطوب بروز می کند، لباس های ورزشی نقش مهمی در بروز این عفونت دارند. برای پیشگیری از این عفونت می بایست کشاله ران های خود را تمیز و خشک نگه دارید، هر روز لباس های زیر خود را با لباس های خشک و تمیز عوض کرده و از پوشیدن لباس های تنگ پرهیز نمایید.
قارچ ناخن ناخن های شکننده، تغییر رنگ داده و ضخیم نشانه ای از ابتلا به قارچ ناخن است. این عفونت می تواند انگشتان دست یا پا را درگیر نماید. برای جلوگیری از ابتلا به این عفونت باید دست ها و پاهای خود را خشک و تمیز نگه دارید، جوراب های خشک بپوشید و هر از گاهی آن ها را تعویض نمایید، در دوش ها، استخر ها و رختکن های عمومی دمپایی بپوشید و اگر قسمتی از بدن شما دچار عفونتی مثل عفونت پای ورزشکار شد به هیچ وجه آن را نخارانید. کفش های پنجه پهن (که درآن انگشتان تحت فشار قرار نمی گیرند) بپوشید. همچنین ناخن گیر خود را با کسی شریک نشوید.
مراقبت از لباس های ورزشی بلافاصله بعد از ورزش لباس خود را در بیاورید. لباس عرق کرده محل مناسبی برای رشد و تکثیر قارچ و دیگر میکروب هاست. لباس های خود را پس از هر بار ورزش بشویید و قبل از هر مرتبه ورزش لباس تمیز بپوشید.
عفونت قارچی: بهداشت در منزل برای جلوگیری از عفونت قارچی در منزل، بهترین راه تمیز و خشک نگه داشتن پوست است. هر روز لباس زیر و جوراب هایتان را عوض کنید. کفش های ورزشی خود را در معرض هوا قرار دهید و همچنین آن ها را را به طور منظم بشویید. در داخل منزل کفش های خود را در بیاورید تا پای شما در معرض هوای آزاد قرار گیرد.
بهداشت باشگاه و رختکن برای مبارزه با عفونت قارچی در باشگاه در رختکن دمپایی بپوشید و از نشستن روی نیمکت های نم دار پرهیز نمایید. تشک تمرین یا حوله خود را با کسی شریک نشوید. قبل و بعد از ورزش دست های خود را بشویید. فراموش نکنید که قبل و بعد از استفاده از لوازم ورزشی آن ها را تمیز نمایید.
درمان عفونت قارچی تصور کنید با وجود تمام پیشگیری ها دچار عفونت قارچی شده اید، حال چه باید کرد؟ ابتدا، با پزشک مشورت کنید. بعضی از مشکلات پوستی بسیار به عفونت قارچی شبیهند، اما درمان های آن ها متفاوت است. برای عفونت های خفیف درمان موضعی تنها چیزی است که فرد به آن احتیاج دارد. اما عفونت های جدی تر ممکن است نیاز به تجویز داروی خوراکی نیز داشته باشند.
آیا عفونت قارچی باعث بیماری می شود؟ عفونت قارچی ظاهری بد دارد اما به ندرت فراتر از التهاب و خارش خواهد بود. اگر هنوز نسبت به عفونت خارش سوارکار، پای ورزشکار یا هر کدام از بثورات جلدی دیگر احساس نگرانی می کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات