برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان جوش صورت، بایدها و نبایدها

تورم را با یخ کاهش دهید برای حدود یک دقیقه یا بیشتر، به ملایمت روی جوش های متورم یخ قرار دهید. این روش برای همه جواب نمی دهد، اما امتحان آن ضرری ندارد. فقط یخ را به مدت زیاد نگه ندارید تا پوستتان تحریک نشود.
جوش ها را فشار ندهید وقتی جوش سرسفیدی به شما می گوید "مرا فشار بده" بهترین کار مقاومت است. اگر جوش ها را فشار دهید، زمان بهبود آن ها طولانی تر می شود و خطر عفونت و باقی ماندن اثر زخم را بیشتر می کنید. همچنین پوشاندن جوش سر باز با آرایش سخت تر است چرا که به جای سطحی صاف با سطحی ناهموار روبرو هستید.
داروهای موضعی حاوی سولفور استفاده کنید داروهای موضعی ضد آکنه بدون نسخه، حاوی بنزوئیل پروکسید، یا سولفور و رزورسینول را تهیه نمایید که در درمان آکنه و جای آن موثرند. البته ممکن است نتایج فوری و چشمگیری را مشاهده ننمایید. درمان آکنه ممکن است برای پوست ایجاد خشکی و سوزش کند. قبل از مصرف چند دارو با هم یا استعمال مقداری بیش از آن که روی برچسب مجاز شمرده شده است، با متخصص پوست مشورت کنید.
روی پوست خود خمیر دندان نمالید خمیر دندان را برای دندان هایتان نگه دارید. با وجود اینکه ممکن است بعضی از مواد متشکله خمیر دندان جوش ها را خشک کند، اما خمیر دندان جوش ها را بدتر می کند. اگر خمیر دندان را به پوست بمالید فلوراید و مواد سفید کننده موجب واکنش های آلرژیک شده و اوضاع را بدتر می کند.
تزریق کورتیکواسترویید را امتحان کنید ممکن است تزریق کورتیکواسترویید روش مناسبی جهت از بین بردن سریع کیست های بزرگ آکنه باشد. متخصص پوست دارویی رقیق شده حاوی کورتیکواسترویید را مستقیما در جوش تزریق می کند تا تورم راکاهش داده و از باقی ماندن احتمالی آثار زخم پیشگیری نماید. پس از تزریق، کیست بعد از گذشت چند روز جمع خواهد شد. بهتر است خودتان به درمان کیست نپردازید.
قرص له شده آسپرین را روی جوش ها قرار ندهید اگر در اینترنت به دنبال درمان های خانگی آکنه باشید، احتمالا به پیشنهاد هایی از جمله مالیدن قرص آسپرین خرد و خمیر شده بر خورد خواهید کرد. آسپرین از خانواده اسید سالیسیلیک است که یکی از محتویات متداول داروهای ضد آکنه بدون نسخه پزشک است. اما محصولات ضد آکنه حاوی اسید سالیسیلیک مخصوص برای پوست تهیه شده است. مالیدن خمیر آسپرین ممکن است به پوست آسیب برساند.
روغن درخت چای را امتحان نمایید روغن درخت چای باکتری ها را می کشد. برخی افراد آن را برای مداوای آسیب های خفیف پوستی مانند آکنه استفاده می کنند. شواهد زیادی در اثبات میزان اثرگذاری این روغن در دست نیست. اما استفاده مستقیم این روغن به صورت رقیق شده روی پوست بی ضرر است. ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان آزمایش کنید تا مطمئن شوید واکنش آلرژیک نخواهید داشت.
برای از بین بردن سریع آکنه از درمانهای مراقبت پوست استفاده نکنید گرچه درمانهای مراقبت پوست، لایه برداریی های شیمیایی خفیف و درمانهای آب گرم در سالنهای زیبایی، گاهی اوقات می تواند آکنه را بهبود بخشد، اما این نتایج سریع الوصول نیست. ممکن است حتی در دوره زمانی کوتاه پوستتان ملتهب تر به نظر آید. برای محو کردن آکنه ها در یک موقعیت زمانی خاص، امتحان کردن داروی جدید روش خوبی نیست. اگر رویداد مهمی پیش رو دارید، از هفته ها جلوتر و با برنامه دقیق از داروهای پوستی خود استفاده نمایید.
از کانسیلرهای با پوشش بالا استفاده نمایید اگر بلافاصله قبل از جشن عروسی یا رویداد مهم دیگری دچار آکنه شدید، زمان مناسبی برای استفاده از کانسیلرهای خفیف نیست. بنابراین از محصولاتی با رنگدانه کافی استفاده نمایید تا با لایه پوششی نازک بتوانید جوش ها را پوشش دهید.
جوش هایتان را با چیزی نپوشانید اگر جوش ها فقط روی پیشانی باشد ممکن است وسوسه شوید که آن ها را زیر کلاه لبه دار یا هدبند محکمی پنهان کنید. گرچه این روش برای حضور در رویدادهایی نزدیک موثر است اما در صورت انجام آن در طولانی مدت، ممکن است بهای سنگینی را بپردازید. اصطکاک و گرما جوش ها را بدتر خواهد کرد.
دو کانسیلر با طیف رنگی متفاوت را با هم مخلوط کنید استفاده از کانسیلرهای بسیار روشن یا بسیار تیره می تواند جوش ها را بیشتر نشان دهد. سعی کنید دو طیف رنگی را طوری با هم مخلوط نمایید که ایجاد ترکیبی مناسب مطابق با پوست خودتان کند. مراقب باشید که مرز قسمت پوشش داده شده با کانسیلر را با قسمت بدون کانسیلر محو نمایید تا خط اطراف صورت مشخص نشود. در طول روز از همان ترکیب رنگ برای ترمیم قسمت های پاک شده استفاده نمایید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات