برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

10 دستور ساده خانگی برای از بین بردن جای جوش صورت

10 دستور ساده خانگی برای از بین بردن جای جوش صورت آیا درگیر از بین بردن جای جوش‌های خود هستید؟ آکنه به‌طور معمول در اثر تغییرات هورمونی در دوره نوجوانی به وجود می‌آید. برای درمان جای جوش روش های سنتی وجود دارد که اثر جانبی و مضر ندارد.
آیا درگیر از بین بردن جای جوش‌های خود هستید؟ آکنه به‌طور معمول در اثر تغییرات هورمونی در دوره نوجوانی به وجود می‌آید. برای درمان جای جوش روش های سنتی وجود دارد که اثر جانبی و مضر ندارد.

1. روغن نارگیل: روغن نارگیل یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های طبیعی و دارای فواید درمانی زیادی است. دست‌های خود را بشویید و سپس بگذارید یک چهارم قاشق چایخوری روغن نارگیل در دستان شا گر شود. به‌طور مستقیم آن را با نوک انگشتانتان روی صورت بمالید و تا هرزمان که دوست داشتید، بگذارید باقی بماند.

2. آب سیب‌زمینی: اگر می‌خواهید به سرعت از شر جای جوش‌های خود خلاص شوید از آب سیب‌زمینی استفاده کنید. سیب زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به درمان پوست صورت شما کمک می‌کند. یک برش از سیب‌زمینی را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب گرم آن را از روی پوست خود بشویید.

3. عسل: عسل هم می‌تواند به از بین بردن جای جوش کمک کند و البته عسل خام بسیار موثرتر از عسل فرآوری شده است. بخش کوچکی از عسل را به راحتی روی جای جوش‌ها ماساژ دهید و تا زمانی که مایل هستید، بگذارید روی صورتتان بماند.

4. آلوئه‌ورا: آلوئه‌ورا منبعی غنی از ویتامین‌هاست که به از بین رفتن جای جوش‌ها کمک می‌کند. اجازه دهید ژل این گیاه به مدت نیم ساعت روی صورتتان باقی بماند و سپس آن را بشویید و اجازه دهید خشک شود.

5. سرکه سیب: سرکه سیب یک ضدعفونی‌کننده طبیعی است که به توازن PH پوست کمک می‌کند. این ماده همچنین آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده‌ای قوی برای درمان آکنه است. با استفاده از یک توپ پنبه‌ای و ترکیب یک واحد سرکه‌سیب با یک واحد آب، این محلول را روی جای جوش‌هایتان بمالید و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. می‌توانید هر روز این‌ کار را انجام دهید تا زمانی که نتایج آن به چشم بیاید.

6. آب لیمو. آب‌لیمو می‌تواند جای‌جوش‌ها را با روشن‌تر کردن آن‌ها از میان بردارد. یک واحد آب‌لیمو را با یک واحد آب ترکیب کنید و روی جای جوش‌ها به کار بگیرید. به مدت 20 دقیقه بگذارید روی پوستتان باقی بماند و بعد صورتتان را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

7. روغن زیتون: روغن زیتون یک روغن مناسب برای پوست و سرشار از ویتامین‌ها از جمله ویتامینA و ویتامین E وC است. روغن زیتون را روی جای جوش‌ها ماساژ دهید و بعد از گذشت یک ساعت آن را بشویید.

8. خیار: خیار هم سرشار از ویتامین‌ها و آبرسانی قوی است که برای از بین بردن آکنه‌ها بسیار مفید است. قطعه‌های خیار را روی جای جوش‌ها قرار دهید و آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست باقی بگذارید. می‌توانید این کار را هر روز انجام دهید تا زمانی که شاهد نتایج دلخواه باشید.

9. جوش‌شیرین: جوش‌شیرین به از بین بردن جای‌جوش‌ها از طریق سایش پوست کمک می‌کند. دو قاشق چایخوری جوش‌شیرین را با دو قاشق آب ترکیب و خمیر حاصل را روی جای جوش‌ها بمالید. بگذارید به مدت 3 دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید.

10. روغن درخت چای: به نظر می آید استعمال ژل 5 درصد روغن درخت چای برای درمان آکنه، به اندازه مصرف بنزوئیل پراکسید 5 درصد موثر است. روند درمان با روغن درخت چای نسبت به بنزوئیل پراکسید آهسته تر صورت می گیرد اما بنظر می رسد تحریک پوستی کمتری ایجاد کند. این روغن با مصرف روزانه دو بار، به مدت 45 روز، بسیاری از علائم آکنه و شدت آن را کاهش می دهد. هرگز از روغن رقیق نشده به این منظور استفاده نکنید زیرا بسیار قوی است و می‌تواند به پوست شما آسیب وارد کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات