برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

وجود ذرات سمی آلوده کننده هوا در مغز انسان

وجود ذرات سمی آلوده کننده هوا در مغز انسان مطالعات جدید نشان می دهد مغز انسان حاوی مقادیر زیادی ذرات مغناطیسی ناشی از آلودگی هواست که احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

مطالعات جدید نشان می دهد مغز انسان حاوی مقادیر زیادی نانوذرات سمی ناشی از آلودگی هواست که احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

به گزارش گاردین، این مطالعه با بررسی بافت مغز 37 داوطلب نشان می دهد نانوذرات سمی ناشی از آلودگی هوا، در بافت مغز جا خوش می کنند و با افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر مرتبط هستند. این نانوذرات شامل مگنتیت، نوعی اکسید آهن هستند و نمونه بافت مغز داوطلبان نشان می دهد که در هر گرم از نمونه مغز، میلیون ها ذره مگنتیت وجود دارد.

مگنتیت به واقع یک ماده اضافی در مغز محسوب می شود چون حضور آن در مغز جز ایجاد سم فایده دیگری ندارد. این ماده با تولید گونه های اکسیژن فعال به نام رادیکال آزاد، باعث واکنشهای اکسیدی در مغز می گردد. آسیب سلولی اکسیداتیو یکی از ویژگی های بارز بیماری آلزایمر است و به همین دلیل وجود مگنتیت در مغز بطور بالقوه قابل توجه است چون از نظر زیستی بسیار واکنش پذیر است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه لنکستر در انگلیس صورت گرفته است، تاثیر عوامل محیطی بر احتمال بروز آلزایمر را بیش از پیش تایید می کند.
آلودگی هوا به بزرگترین معضل بهداشت جهانی بدل شده و تعداد قربانیان آن بیش از مالاریا و ایدز گزارش شده است. آلودگی هوا علاوه بر تشدید احتمال بیماری های قلبی، سکته مغزی و اختلال در سیستم تنفسی، سبب انحطاط مغز و بروز بیماری های روحی می شود.
نتایج این تحقیقات در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات