برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

طراحی عینک هوشمند برای پیشگیری از سندرم گردن پیامکی

طراحی عینک هوشمند برای پیشگیری از سندرم گردن پیامکی محققان ازعینک هوشمند و اپلیکیشنی رونمایی کرده اند که وضعیت نشستن کودکان را هنگام کار و بازی با تبلت و تلفن های هوشمند کنترل کرده و به آنها هشدار می دهد که صاف بنشینند.

محققان ازعینک هوشمند و اپلیکیشنی رونمایی کرده اند که وضعیت نشستن کودکان را هنگام کار و بازی با تبلت و تلفن های هوشمند کنترل کرده و به آنها هشدار می دهد که صاف بنشینند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی میل، گردن پیامکی 'تکست نک' و گیم بوی ازجمله بیماری های شایع نسل گجت زده است که ناشی از ساعت ها پایین انداختن سر و نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه و تبلت بروز می کند.
در این عینک ها حسگرهایی تعبیه شده است که وضعیت سر کاربر را کنترل می کند و اگر سر آنها بسیار پایین خم شود ، هشدار می دهد. درصورتی که کاربر 5 هشدار دریافت کند، اپلیکیشنی که کاربر از آن استفاده می کند خاموش می شود و بازی آنها را قطع می کند.
به گفته محققان سازنده این عینک ها، نتیجه آزمایش نمونه اولیه این عینک ها که EyeForcer نامیده می شوند، نشان داد که کودکان به تذکرات این عینک ها بسیار سریع واکنش می دهند.
این در حالی است که کودکان معمولا به تذکرات والدین خود برای صاف نشستن گوش نمی دهند، اما این عینک ها به کودکان استقلال می دهد تا وضعیت نشستن خود را تصحیح کنند؛ چرا که به آنها وقت بیشتری برای بازی کردن می کند.
حتی اگر کودکان این عینک ها را از چشم خود بردارند، آنها بازهم هشدارهای در زمینه وضعیت بد نشستن خود دریافت می کنند و اپلیکیشنی که از آن استفاده می کنند خاموش خواهد شد.EyeForcer شبیه عینک بدون لنز است و در رنگ های مختلفی موجود است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات