برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تشخیص آلزایمر دو سال پیش از ابتلا با یک تست ساده حافظه

تشخیص آلزایمر دو سال پیش از ابتلا با یک تست ساده حافظه محققان دانشگاه کمبریج نشان دادند یک تست حافظه ساده می‌تواند بیماری آلزایمر را، 2 سال زودتر از آنکه علایم بیماری آغاز شود، تشخیص دهد.
محققان دانشگاه کمبریج نشان دادند یک تست حافظه ساده می‌تواند بیماری آلزایمر را، 2 سال زودتر از آنکه علایم بیماری آغاز شود، تشخیص دهد. با تشخیص زودهنگام بیماری بوسیله این تست ساده، پزشکان می‌توانند اثرات ناتوان کننده آن را درمان کرده یا به تاخیر اندازند. پس از آنکه انجمن آلزایمر بریتانیا پیش‌بینی کرد تا سال 2025، یک میلیون نفر مبتلا به دمانس خواهند شد، محققان این تست ساده را ابداع کردند.
به گزارش Independent، در بررسی‌های انجام شده، تست مذکور که «Four Mountains» نام دارد، دقت 93 درصدی در تشخیص آلزایمر از خود نشان داده و درواقع، حافظه فضایی بیمار را ارزیابی می‌کند.
در این تست، به بیمار تصویری از چشم‌انداز یک کوه نشان داده می‌شود. سپس در کنار آن، برای بیمار تصاویر 3 کوه دیگر به نمایش گذاشته می‌شود، که یکی از آنها همان تصویر اصلی است، اما از یک زاویه متفاوت. اینکه بیمار بتواند با موفقیت تصویر درست را تشخیص دهد و شناسایی کند یا خیر، نشان دهنده این است که آیا ممکن است مبتلا به آلزایمر شود یا خیر.
تیم تحقیقاتی که روش فوق را روی 15 بیمار مبتلا به اختلال خفیف شناختی آزمایش کرده، دریافت این تست می‌تواند افرادی را که در 2 سال آینده مبتلا به بیماری آلزایمر خواهند شد، شناسایی کند.
تست مذکور که برای دانلود اولیه روی iPad فقط 40 پوند هزینه دارد، به همان اندازه دقیق است که یک تست جراحی 1500 پوندی دقیق است. همچنین میزان دقت آن 2 برابر تست‌های حافظه‌ای است که در حال حاضر بوسیله پزشکان استفاده می‌شود.
نتایج این تحقیق در فستیوال علم کمبریج ارایه و در یک نشریه علمی منتشر خواهد شد. چندی پیش نیز دانشمندان کالج دانشگاهی لندن اعلام کردند الگوریتمی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند خطر ابتلای یک فرد را به بیماری آلزایمر در 5 سال آینده پیش‌بینی کند.
در این مطالعه از داده‌های بیماران در رابطه با افسردگی، استروک، دیابت، مصرف الکل، سلامت قلب، وزن، مصرف دخانیات، و فشار خون بالا استفاده شد که برای ابداع «مقیاس خطر دمانس» یا DRS استفاده می‌شدند. نتایج مطالعه توانست بیماری آلزایمر را با 85 درصد دقت در افراد 60 تا 79 سال به درستی پیش‌بینی کند.
نتایج تست مذکور در نشریه BMC به چاپ خواهد رسید و خوانندگان قادر خواهند بود از آن استفاده کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات