برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

داروهای بیولوژیک و نقش آنها در درمان روماتیسم

داروهای بیولوژیک برای عمل کردن به زمان نیاز دارند -ممکن است چند هفته ای طول بکشد تا علایم بیماری بهبود پیدا کند. -برنامه درمانی خود را بطور منظم دنبال کرده و آن را متوقف نکنید.
درمان به موقع و تهاجمی می تواند کمک زیادی به بیمار کند -از آسیب مفصلی در آینده جلوگیری می کند. -بهبود بیماری را تسریع می کند. -درمان نمی تواند روند آسیبی بیماری را معکوس کرده و یا روماتیسم را درمان کند.
آیا داروی بیولوژیک می تواند بیماری روماتیسم من را درمان کند؟ -داروهای بیولوژیک، روماتیسم را درمان نمی کند. مفاصل آسیب دیده را هم مثل روزهای اولش نخواهد کرد. اما باعث تسکین علایم شده و حال بیمار را بهتر می کند. -با دریافت این داروها علایم بیماری ناپدید شده یا کمتر می شود و آسیب مفصلی جدیدی بوجود نخواهد آمد.
درمورد عفونت ها با پزشک خود صحبت کنید -عفونت های پنهان باعث بروز مشکلاتی در بدن می شود. -قبل از شروع درمان با داروهای بیولوژیک، باید جهت تشخیص بیماری سل، بررسی شوید.
ندول های روماتیسمی در انگشتان چه زمانی داروهای بیولوژیک یکی از گزینه های درمان است؟ زمانی که بیماری روماتیسم به داروهای اصلاح کننده بیماری (DMARD) مثل متوترکسات یا سولفاسالازین پاسخ نمی دهد، از داروهای بیولوژیک استفاده می شود.
با پزشک خود همکاری کنید تا روند درمان زیر نظر وی باشد -هرگز روند درمان خود را به یکباره قطع نکنید زیرا ممکن است باعث شعله ور شدن علایم بیماری شود. -وقتی با پزشک همکاری کنید می توانید بهترین درمان را برای خود و به کمک وی طرح ریزی کنید.
ممکن است نتوانید به زودی متوجه آسیب مفاصل خود شوید -آسیب مفصلی می تواند د ر طول 2 سال شروع شود. -آسیب مفاصل برگشت پذیر نیست و در طول زمان بدتر می شود.
اثرات جانبی بالقوه داروهای بیولوژیک -این داروها سیستم ایمنی بدن را مختل می کنند. -شانس ابتلا به عفونت ها را افزایش می دهند.
داروهای بیولوژیک ممکن است گران باشد هزینه سالانه این داروها بالاست. بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا از برنامه های احتمالی دولت در حمایت از بیماران آگاه شده و شرایط بیمه ای آن را بدانید.
علایم بیماری روماتیسم می تواند به سختی به شما آسیب وارد کند درد، خستگی، خشکی مفاصل و مفاصل دردناک از علائم بارز بیماری روماتیسم است.
اگر داروی بیولوژیک شما از نوع اینفیوژن باشد -اینفیوژن در حضور پزشک انجام می شود. -جلسات چند ساعتی وقت می گیرد. -در ابتدا، ممکن است هر دو هفته به دارو نیاز داشته باشید. -پس از مدتی، کمتر از قبل دارو دریافت می شود.
داروهای بیولوژیک به چه کسانی کمک می کند؟ -معمولا این دارو بر روی دو سوم بیماران به خوبی عمل می کند. -برای افزایش شانس موفقیت درمان، داروهای بیولوژیک با سایر داروها به صورت ترکیبی استفاده می شوند.
اگر داروی بیولوژیک شما از نوع تزریقی باشد -پزشک به شما آموزش می دهد، چطور خودتان آن را تزریق کنید. -بیشتر بیماران از داروهای تزریقی طولانی اثر استفاده می کنند. -بسته به نوع دارو ممکن است این داروها یکبار در روز یا یکبار در ماه تزریق شوند.
دوز مصرفی و زمان مصرف داروهای بیولوژیک چگونه است؟ -بستگی به نوع داروی شما دراد. -داروهای بیولوژیک به شکل خوراکی یا تزریقی هستند.
داروهای بیولوژیک برای پیشگیری از آسیب مفاصل استفاده می شود -در بیماری روماتیسم، سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می کند. -داروهای بیولوژیک بر سیستم ایمنی تاثیر گذاشته و آسیب مفاصل را کند می کند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات