برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تای چی کیفیت زندگی مبتلایان به بیماریهای مزمن را بهبود می بخشد

تای چی کیفیت زندگی مبتلایان به بیماریهای مزمن را بهبود می بخشد انجام ورزش تای چی کیفیت زندگی را در مبتلایان به بیماریهای مزمن افزایش می دهد.
مطالعه ای که 17 سپتامبر 2015 در مجله British Journal of Sports Medicine بصورت آنلاین منتشر شد پیشنهاد می کند که انجام ورزش تای چی کیفیت زندگی را در مبتلایان به بیماریهای مزمن افزایش می دهد.
به گزارش کلینیک آنلاین روماتولوژی، در این تحقیق، اطلاعات 33 مطالعه که نزدیک به 1600 شرکت کننده بزرگسال را در بر می گرفت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بیشتر شرکت کنندگان در دهه 60 یا 70 عمر خود بوده و یک یا تعداد بیشتری بیماری مزمن داشتند؛ از جمله آرتروز، سرطان سینه، نارسایی قلبی یا بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD). همه 290 نفر مبتلایان به سرطان سینه در این مطالعات، زن بودند. 452 زن (85  درصد شرکت کنندگان) مبتلا به بیماریهای التهاب مفاصل، 76 نفر (16 درصد) مبتلا به نارسایی قلبی و 92 نفر (19 درصد) به بیماری انسداد ریه دچار بودند.
همه مطالعات کنترل شده و تصادفی بودند: این مطالعات افرادی را که تای چی انجام می دادند با کسانی که ورزش دیگری بجزتای چی می کردند یا در انتظار برای پیوستن به کلاس های تای چی بودند، مورد مقایسه قرار دادند. در همه مطالعات، افرادی که تای چی انجام داده بودند بهبودی بیشتری در راه رفتن، تقویت عضلات و کیفیت زندگی نشان دادند.
از تایی چی و چی گونگ به عنوان مادر ورزش رزمی کونگ‌فو نام برده می‌شود. این ورزش که در چین و شرق دور بیش از 1500 سال قدمت دارد، در طب سنتی این کشور جایگاه ویژه‌ای در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. حرکات ورزشی تایی چی آرام و موزون همراه با تفکر و تعمق بوده و تنفس در آن نیز بسیار منظم و در کنترل فرد است. در این ورزش عضلات منقبض و سفت نمی‌شوند و همواره در حالت شل و آرامش هستند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات