برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهترین برنامه غذایی دیابتی ها در سال 2016 منتشر شد

بهترین برنامه غذایی دیابتی ها در سال 2016 منتشر شد گروهی از محققان یک برنامه غذایی تنظیم کردند که احتمال ابتلا به آلزایمر را 53 درصد کاهش می دهد و عنوان برترین رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابتی در سال 2016 را به خود اختصاص داده است.

گروهی از محققان یک برنامه غذایی تنظیم کردند که احتمال ابتلا به آلزایمر را 53 درصد کاهش می دهد و عنوان برترین رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابتی در سال 2016 را به خود اختصاص داده است.

این برنامه غذایی ساده و در دسترس MIND نام دارد و توسط محققان مرکز پزشکی راش در آمریکا تدوین شده است و ترکیبی از رژیم مدیترانه ای و روش های غذایی موثر در کاهش فشار خون (موسوم به روش DASH) است. هر دو برنامه غذایی مدیترانه ای و DASH، در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و زوال عقل موثر هستند.
این مطالعه نشان می دهد احتمال ابتلا به آلزایمر در افرادی که این رژیم را دنبال می کنند، 53 درصد کمتر است. از طرفی احتمال ابتلا به آلزایمر در افرادی که برنامه غذایی را به طور منظم دنبال نمی کنند ولی تاحدودی به آن پایبند هستند، 35 درصد کاهش پیدا می کند که میزان قابل ملاحظه ای است.
رژیم غذایی توصیه شده توسط محققان دانشگاه راش به قرار زیر است:

  • هر روز از سبزیجاتی که برگ سبز دارند و میوه و سبزیجات دیگر استفاده کنید.
  • آجیل را در برنامه غذایی خود بگنجانید و سعی کنید به جای تنقلات ناسالم فقط از آجیل استفاده کنید.
  • در هفته چند بار لوبیا مصرف کنید.
  • حداقل دو بار در هفته از گوشت ماکیان استفاده کنید.
  • حداقل یک بار در هفته ماهی بخورید.
  • حداقل دو بار در هفته از یکی از محصولات خانواده توت (خشک یا تازه) استفاده کنید
  • مصرف گوشت قرمز، کره و مارگارین، شیرینی، پنیر پرچرب (مانند پنیر پیتزا) فست فود و غذای سرخ کرده را محدود کنید.
  • انواع توت به طور خاص برای افزایش عملکرد شناختی مغز توصیه شده است.

پایگاه خبری U.S. News هر ساله گزارشی را مبنی بربهترین رژیم غذایی منتشر می کند. رژیم غذایی MIND در این پایگاه عنوان ساده ترین رژیم عذایی و بهترین غذای بیماران دیابتی را به خود اختصاص داده است و در حالت کلی، دومین رژیم برتر این پایگاه نام گرفته است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات