برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید داروی جدید در درمان نقرس توسط FDA

تایید داروی جدید در درمان نقرس توسط FDA سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، استفاده از داروی زورامپیک (لزینوراد) را برای کاهش غلظت بالای اسید اوریک (هایپراوریسمیا) خون که یکی از مشکلات اصلی در بیماری دردناک نقرس است را تایید کرد.
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، استفاده از داروی زورامپیک Zurampic (لزینوراد) را برای کاهش غلظت بالای اسید اوریک (هایپراوریسمیا) خون که یکی از مشکلات اصلی در بیماری دردناک نقرس است را تایید کرد.
به گزارش کلینیک آنلاین روماتولوژی، این دارو در ترکیب با داروی دیگری که پیش از این در کلاس داروهای نقرس تایید شده است و مهارکننده های زانتین اکسیداز (XOIs) نام دارد، بکار می رود.
دکتر بدرول چودهری، مدیر بخش محصولات ریوی، آلرژی و روماتولوژی FDA برای تحقیق و ارزیابی داروها می گوید: کنترل هایپراوریسمیا در درمان طولانی مدت نقرس بسیار حیاتی است. زورامپیک، گزینه درمانی جدیدی را پیش روی میلیون ها مبتلا به نقرس در سراسر جهان قرار داده است.
نقرس، یکی از بیماری های روماتیسمی دردناک است که در اثر تجمع بیش از اندازه اوریک اسید در بدن اتفاق می افتد. این بیماری معمولا ابتدا بصورت درد و تورم و قرمزی در انگشت بزرگ پا خودش را نشان می دهد.
همه بافتها دارای موادی بنام پورین ها هستند که به طور طبیعی تجزیه شده و به اوریک اسید تبدیل می شوند. بیشتر اوریک اسید خون از طریق کلیه ها و بدون آسیب رسانی عبور می کند اما وقتی حجم اوریک اسید زیاد شود می تواند تشکیل کریستالهای اورک راتحریک کرده و نهایتا باعث بیماری نقرس گردد.
FDA توضیح می دهد زورامپیک که توسط شرکت AstraZeneca تولید شده، به کلیه ها کمک می کند تا اوریک اسید را با بلاک کردن عملکرد پروتئینی که به اسید اجازه می دهد توسط کلیه دوباره جذب شود، دفع کند.
3 مطالعه تصادفی کنترل شده با پلاسبو بر روی 1500 بیمار نشان داد که مصرف طولانی مدت زورامپیک به همراه XOI دارای تاثیرات مثبت درمان است. این بیماران یک سال تحت مطالعه بودند و در نهایت اندازه گیری غلظت اوریک اسید خون با این ترکیب دارویی، کاهش چشمگیری نشان داد.
به گفته FDA برخی بیماران اثرات جانبی دارو نیز مشاهده شد. سردرد، آنفولانزا، بیماری ریفلاکس معده (سوزش مزمن سر دل) و افزایش غلظت ماده ای بنام کریتینین در خون، از جمله این عوارض جانبی است. این دارو به هنگام عرضه به بازار دارای برچسب خطر بر روی جعبه برای بیماران با نقص کلیوی مزمن بخصوص در مواردی که دارو با دوز بالا و بدون XOI مصرف شود، خواهد بود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات