برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید داروی جدید برای درمان آرتریت های شدید

تایید داروی جدید برای درمان آرتریت های شدید در یک کارآزمایی بالینی مشخص شد دارویی که اخیرا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان پسوریازیس مورد تایید قرار گرفت ممکن است به درمان بیماری که با حمله به ستون فقرات باعث ناتوانی فرد می شود نیز کمک کند.
در یک کارآزمایی بالینی مشخص شد دارویی که اخیرا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان پسوریازیس مورد تایید قرار گرفت ممکن است به درمان بیماری که با حمله به ستون فقرات باعث ناتوانی فرد می شود نیز کمک کند.
به گزارش کلینیک آنلاین روماتولوژی و به نقل از وبمد، این بیماری که اسپوندیلیت آنکیلوزانت نام دارد باعث التهاب اطراف مهره ها می شود که نتیجه آن درد مزمن و خشکی کمر و گردن است و در برخی افراد باعث تغییر شکل مهره ها و ناتوانی حرکتی فرد می گردد.
در این کارآزمایی محققان متوجه شدند داوری سکوکینومب (کوزنتیکس) به کنترل علائم در 61 درصد از بیماران اسپوندیلیت که دوز بالایی از این دارو را دریافت کرده بودند، کمک می کند.
نتایج این مطالعه 24 دسامبر 2015 در نشریه New England Journal of Medicine به چاپ رسیده و توانسته دریچه ای جدید در درمان اسپوندیلیت به روی محققان باز کند.
در حال حاضر دو درمان اصلی برای بیماران اسپوندیلیت به کار می رود؛ داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) شامل ایبوپروفن و ناپروکسن و داروهایی که بلاک کننده TNF نام دارند مثل هومیرا، رمی کید و انبرل.
برای درمان برخی بیماران، این داروها کفایت می کند. اما در برخی سودمندی چندانی ندارد.
کوزنتیکس که به شکل تزریقی است متفاوت از بلاک کننده های TNF عمل می نماید. هر دو دارو قسمتی از پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن را بلاک می کنند. اما آنها اهداف متفاوتی دارند. کوزنتیکس پروتئینی به نام IL-17 را مهار می کند که در مبتلایان به اسپوندیلیت دیده می شود.
بنابراین مکانیسم منحصر به فرد عمل این دارو، توانسته جایگزینی برای بیماران اسپوندیلیت که به درمانهای استاندارد پاسخ نداده اند، باشد.
بیماری اسپوندیلیت معمولا در افراد جوان و زیر 40 سال بروز می کند. علت دقیق بیماری مشخص نیست، اما اسپوندیلیت باعث فعالیت غیرعادی سیستم ایمنی بدن و التهاب مزمن در ستون فقرات می شود. تعدادی از ژن ها مسوول این بیماری تشخیص داده شده اند و به نظر می رسد ترکیبی از ژنتیک و عوامل محیطی در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری نقش داشته باشند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات