برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

دیابتی ها از تزریق انسولین راحت می شوند

دیابتی ها از تزریق انسولین راحت می شوند مبتلایان به دیابت ممکن است بتوانند از ترزیقات روزانه انسولین راحت شوند،‌ چرا که دانشمندان نشان داده‌اند که می‌توانندتولید انسولین را با تقویت دستگاه ایمنی بدن به حالت عادی درآورند.
مبتلایان به دیابت ممکن است بتوانند از ترزیقات روزانه انسولین راحت شوند،‌ چرا که دانشمندان نشان داده‌اند که می‌توانندتولید انسولین را با تقویت دستگاه ایمنی بدن به حالت عادی درآورند.
به گزارش دیلی تلگراف، افراد مبتلا به دیابت نوع 1 مجبورند برای تنظیم میزان‌های قند خونشان روزانه انسولین تزریق کنند. علت این است که بیماری به سلول‌های تولیدکننده انسولین در لوزالمعده حمله می‌کند و درحالی‌که اغلب افراد سلول‌های محافظت‌کننده‌ای به نام «T-regها» (سلول‌های T تنظیم‌کننده) دارند که سلول‌های لوزالمعده را در برابر دستگاه ایمنی محافظت می‌کنند،افراد دچار دیابت نوع 1 به اندازه کافی از این سلول‌ها ندارند.
پژوهش جدید که در ژورنالScience Translationa- Medicine منتشر شده است،‌ نشان می‌دهد T-regها را می‌توان از بدن خارج کرد، در آزمایشگاه تا 1500 برابر افزایش داد و دوباره به جریان خون وارد کرد تا تولید طبیعی انسولین از سر گرفته شود.
این مطالعه که یافته‌های آن بالقوه ممکن است زندگی بیماران دیابتی را دگرگون کند،‌ به‌وسیله پژوهشگران دانشگاه‌های کالیفرنیا و ییل انجام شده است،‌ می‌گوید این کشف می‌تواند در آینده برای «آموزش دوباره» دستگاه ایمنی به کار رود.
این شیوه درمانی در کارآزمایی‌های ابتدایی توانسته است حداکثر تا یک سال تاثیربخشی را خود را حفظ کند.
این کشف علاوه بر اینکه نیاز به تزریقات روزانه را متوقف می‌کند، همچنین می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری و اثرات جانبی شدید مربوط به دیابت مانند قطع عضو را محدود کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات