برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

احساس شادی با ورزش های هوازی

احساس شادی با ورزش های هوازی بررسی های جدید پژوهشگران نشان می دهد که انجام ورزش های هوازی مانند دویدن سبب آزادسازی ماده ای موسوم به اندوکانابینوئید در مغز می شود که افزایش شادی و عدم احساس درد را به همراه دارد.
بررسی های جدید پژوهشگران نشان می دهد که انجام ورزش های هوازی مانند دویدن سبب آزادسازی ماده ای موسوم به اندوکانابینوئید در مغز می شود که افزایش شادی و عدم احساس درد را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر محققان دانشگاه هیدلبرگ آلمان به سرپرستی دکتر یوهانس فوس در این مطالعات از چرخ های مخصوص دویدن برای موش ها استفاده کرده و به بررسی شرایط مغزی این حیوانات در حین دویدن پرداختند.

در خلاصه این پژوهش عنوان شده است: «اندوکانابینوئیدها سبب افزایش احساسات شده و بدن افراد را در برابر درد مقاوم می کنند. این ماده در پی دویدن توسط مغز ترشح می شود.»

پیش از این پژوهش، مطالعات انجام شده توسط پزشکان اثبات کرده بود که دویدن زیاد سبب افزایش سطح اندروفین بتا در بدن انسان می شود که تاثیراتی مشابه با تاثیر مورفین در بدن خواهد داشت. این موضوع در حالی است که در مطالعات جدید، مشخص شد که اندروفین بتا، دارای ابعادی بزرگ بوده و قادر به نفوذ به مغز از طریق مویرگ های خونی نیست. به هر صورت دانشمندان دریافتند که اندوکانابینوئیدها بر خلاف اندروفین بتا، می تواند مستقیما از طریق رگ های خونی وارد مغز شده و این موضوع یکی از اصلی ترین دلایلی است که ورزشکاران از دویدن و انجام حرکت های ورزشی مشابه لذت برده و احساس شادی می کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات