برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان فتق دیسک به روش بسته

درمان فتق دیسک به روش بسته ازون درمانی دیسک یا تزریق ازون به قسمت داخل دیسک روشی ساده، موثر و کم‌هزینه است، این روش درحال حاضر پرطرفدارترین روش در درمان بسته فتق دیسک است.
یک فوق‌تخصص درد با اشاره به اینکه ازون درمانی دیسک یا تزریق ازون به قسمت داخل دیسک روشی ساده، موثر و کم‌هزینه است، گفت: «این روش درحال حاضر پرطرفدارترین روش در درمان بسته فتق دیسک است. با توجه با تاثیر ازون در ترمیم بافت‌های آسیب دیده، استفاده از آن اثرات مثبتی را در طولانی مدت برای بیمار به همراه دارد.»
مجید حیدریان یادآور شد: «پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه درمان بیماری‌هایی که نیاز به جراحی دارند، مقوله جدیدی را به عنوان جراحی‌های مداخله‌ای یا عمل‌های کم‌تهاجم مطرح کرده که هدف آن درمان علت ایجاد بیماری، بدون نیاز به برش جراحی با دستکاری کمتر بافت‌های طبیعی بدن، کاهش میزان دوره بستری و نقاهت پس از عمل است.»
وی گفت: «40 سال قبل، پزشکان به فکر راهی بودند تا بتوانند بدون برش پوست مقداری از ماده داخل دیسک را خارج و با کاهش فشار داخلی دیسک، بیرون‌زدگی دیسک را اصلاح کنند. تلاش‌های آنها منجر به ساخت دستگاه‌هایی شد که به صورت لوله ظریفی با بی‌حسی به داخل دیسک هدایت و مقداری از دیسک با یک میکروموتور خرد شده و از بدن خارج می‌شود.»
حیدریان گفت: «استفاده از لیزر در تخلیه بسته دیسک، گام موثری در این زمینه بود که با استقبال زیادی روبرو شد.» این فوق تخصص درد گفت: «پیشرفت‌های اخیر در این زمینه بر اساس تزریق ترکیب داروهایی به داخل دیسک است که با تغییر ساختار داخل دیسک سبب جمع‌شدن دیسک و اصلاح بیرون‌زدگی آن شوند. این روش‌ها آسیب بسیار کمی را برای دیسک به همراه دارند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات